Knirk fra højre bag-bremse

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Knirk fra højre bag-bremse

Indlæg af Jens B »

Hej

Et akut spørgsmål, da bilen og jeg er 800km hjemmefra - og gerne begge to skal hele tilbage om to dage :)

På en kort tur i dag hørte jeg, at højre bag-bremse knirker ved meget lav hastighed og ved langsom bremsning til stop. Sådan nogle korte knirk som kommer når man over-spænder noget, som er fjeder belastet (hvis den beskrivelse da giver mening for andre end mig :) ). Jeg tror ikke, at knirket er der ved brems i P, kun under bevægelse, men det kan jeg jo checke.

Problemet er kommet i dag, efter 800km på den tyske motorvej i går - masser a kø-kørsel.

Farligt, ufarligt?
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Knirk fra højre bag-bremse

Indlæg af Jens B »

Øv... det lyder nøjagtigt som den her lyd: http://www.youtube.com/embed/4uULzemmEF0

Indtil videre har denne bil været den mest upålidelige, jeg nogensinde har ejet :( (og jeg har haft en peugeot 206 :oops: )...håber ikke, at det fortsætter, for det her er da godt nok ringe.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Knirk fra højre bag-bremse

Indlæg af Jens B »

Har lige checket, og jo, der er også et klik - et enkelt hurtigt knirk - når jeg træder bremsen ned i P. Men kun, når den trykkes helt ned lidt hårdt.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Knirk fra højre bag-bremse

Indlæg af BWJ »

Tror ikke du skal bekymre dig, ved meget køkørsel bliver bremserne varmere end ellers, og der kommer en hårdere overflade på klodserne som vil forsvinde igen over tid.
Du vil også opleve, hvis du lader bilen løbe stille i D, at det klikker/klonker når du træder hurtigt kort på bremsen.
Du har sikkert ikke anden oplevelse af bremseydelsen, end ellers, vel ?
Min gør det tit.
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Knirk fra højre bag-bremse

Indlæg af Jens B »

Nej, bremseydelsen er der foreløbigt stadig. Det lyder bare så voldsomt (som i videoen ovenfor), at jeg slet ikke er i tvivl om, at noget ikke er helt som det skal være. Jeg lytter til det igen i morgen, og mærker efter om bremsen bliver varmere end de andre.
Besvar