COMAND 2.5 NTG Retro Fit - W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Beanz
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. jun 2014, 14:34

COMAND 2.5 NTG Retro Fit - W211

Indlæg af Beanz »

Kære alle,

Jeg er den lykkelige ejer af en E220 CDI Elegance fra 2005. Fantastisk bil som jeg nyder at køre.

Jeg har udskiftet det oprindelige COMAND Audio 20, med en COMAND 2.5 NTG. Tanken var at få en enhed med navigation, bluetooth til telefon og interaktion med instrumentbrættet.

Nu er enheden sat i, men jeg har nogle udfordringer som jeg gerne vil have jeres hjælp til at løse.

1. Den "hemmlige" skuffe under anlægget, som også kan bruges til CD skifter, virker ikke mere. Lågen åbner ikke når jeg trykker på den, og den går i selvsving når jeg sætter tænding af og på. Så lyder det som om den forsøger at åbne, dog uden at kunne det. Den hakker med andre ord.

2. Jeg har købt et originalt kit med GPS anntenne, Bluetooth antenne og en microfon til telefonen. Når jeg aktivere telefonen, kan jeg høre samtalen, men jeg kan ikke tale i den. Microfonen virker ikke. På den ledning der er på microfonen, er der det stik der passer til enheden, og så er der en grøn ledning der stikker ud af det stik også. Ledningen er ikke sat til noget. Skal denne ledning sættes til nogen steder, eller kan der være en anden årsag til at microfonen ikke virker?

3. Tekst i speedometeret virker med radio, men ikke med telefon. Meldingen er at funktionen ikke er tilgængelig. Hvad skal der til for at få dette til at virke?

4. Telefon knapperne på rettet virker ikke. Meldingen der kommer tilbage er at funktionen ikke er tilgængelig.

Jeg vil meget gerne bede om jeres input til denne opgave. Det er virkelig surt at have noget der virker som det skal. Særligt når det er et originalt COMAND anlæg.

Pft for hjælpen,

Mvh
Heinz Beanz
Mvh
Heinz "Beanz" Dueholm

Mercedes Benz E220 CDI Aut. Elegance 2005 (W211)
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: COMAND 2.5 NTG Retro Fit - W211

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Du får lige lidt svar her fra en der også har opgraderet, men godt nok fra en comand NTG1 til en NTG2,5 også.

1). Denne skuffe får du ikke til at virke med mindre du køber et kabel som skal forbindes til denne skuffe, og det er pga noget m at Cd erne tidligere lå deri og fik signalet fra den Unit du har pillet ud.
Nu er cd jo indbygget i din Unit og derfor ikke noget åbne/lukke signal.

2).jeg mener det grønne stik er det der kaldes FAKRA stik og det skal vist også bruges.
Ydermere burde Unit også skulle kodes af MB m tester til den enhed du har.
Det gælder også for pkt.3 vil jeg mene.

Desværre er der ikke så mange hos MB der ved nok om dette her men prøv at spørge Starmark Vejle, de lavede mit uden problemer.

Mvh MB freak
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: COMAND 2.5 NTG Retro Fit - W211

Indlæg af BTE »

Da jeg i sin tid købte min mercedes smed jeg også en Comand NTG 2.5 i stedet for en Comand APS 50.
Forskellen fra min til din bil er, at min var forberedt til telefoni. Dvs alle funktioner i bilen var aktive, såsom rat og display, gps og mikrofon.

1. Ved skifte til NTG 2.5 kan du ikke længere gøre brug af skuffen. Du kan med fordel tage stikket af for at stoppe den.

2. Er bilen forberedt til telefoni sidder original mikrofonen i bakspejlet. Ønsker man at benytte sig af den, skal man koble sig ind på dens ledning.
I dit tilfælde lyder det som din bil ikke er forberedt til telefoni, og du derfor må gøre brug af en "ekstern" mikrofon.
Det gule stik er til bluetooth antenne. Det grønne stik til video. Det blå stik er til GPS antenne.
Mikrofon stikket skal kobles sammen med det store stik (se billede her )
Billede af mikrofon her - Den kan du med fordel trække op til A-stolpen og have siddende der.

3 + 4. På med en STAR pc og få det aktivieret

Skulle det give anledning til flere spørgsmål skriver du bare.
Besvar