Mercedes 500 SE, årg. 1988 - for høj kulilteindhold
: 16. jul 2014, 13:49
Kære jer på dette forum.
Jeg har lige været til syn med min Mercedes og synsmanden synes så godt om min bil, at han arrangerede et nyt møde!
Det som synsmanden specielt lod mærke til, var kulilteindholdet fra bilens udstødning. Dette var på 6,4 og måtte ikke overstige 3,5!
Dette er jeg faktisk lidt bange for, da jeg har hørt mange skrækhistorier om motorer, som er blevet fejljusteret og herefter aldrig blevet "sig selv igen"!
Hvad ville I gøre?? Bilen har kørt knap 267.000 km. og virker ikke slidt - overhovedet! Men, noget er jo ikke i orden!
Er jeg så heldig, at der sidder en knap/regulator, man kan regulere - eller er der andre "lette" løsninger?
Bilen er uden katalysator!
Jeg har søgt lidt på nettet og der er et par stykker, som skriver noget med en defekt vaccumslange! Kan dette være en mulighed??
Og endelig: hvem ville I overlade et af jeres kæreste eje til i forbindelse med rep - i Randerskanten? (Ikke et absolut krav)
Håber meget på gode råd!
På forhånd tak!
MVH
Joakim
Jeg har lige været til syn med min Mercedes og synsmanden synes så godt om min bil, at han arrangerede et nyt møde!
Det som synsmanden specielt lod mærke til, var kulilteindholdet fra bilens udstødning. Dette var på 6,4 og måtte ikke overstige 3,5!
Dette er jeg faktisk lidt bange for, da jeg har hørt mange skrækhistorier om motorer, som er blevet fejljusteret og herefter aldrig blevet "sig selv igen"!
Hvad ville I gøre?? Bilen har kørt knap 267.000 km. og virker ikke slidt - overhovedet! Men, noget er jo ikke i orden!
Er jeg så heldig, at der sidder en knap/regulator, man kan regulere - eller er der andre "lette" løsninger?
Bilen er uden katalysator!
Jeg har søgt lidt på nettet og der er et par stykker, som skriver noget med en defekt vaccumslange! Kan dette være en mulighed??
Og endelig: hvem ville I overlade et af jeres kæreste eje til i forbindelse med rep - i Randerskanten? (Ikke et absolut krav)
Håber meget på gode råd!
På forhånd tak!
MVH
Joakim