Mange fejl på '03 MB 320 CDi, W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
PeterZ
Indlæg: 53
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:41
Geografisk sted: Aalborg

Mange fejl på '03 MB 320 CDi, W211

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Jeg har købt min første MB, en 2003 MB E 320 CDi, Avantgarde, Stc. med meget udstyr hos en forhandler for 1½ måned siden, bilen er for 4 år siden importeret fra Tyskland.
Bilen er købt som ikke taxa og fremtræder og kører som om den har kørt 100.000 km, men har kørt 262.000.

Ved køb havde bilen nogle fejl som skulle rettes inden levering og jeg skulle når jeg fik bilen kontrollere om der var andre ting, de vil så blive rettet.

Samlet antal fejl:
Fjernebetjent centrallås virker ikke, elektronikmodul defekt.
PDC virker periodisk
En defekt drejelygte
Bilen har el åbning af bagklap, den virker kun delvis.
Lugter periodevis af dieselolie fra motorrummet.
Jeg opdager da jeg kommer hjem en regning i servicebogen fra service, hvor der står at der er skiftet Aut. gear olie på grund af rumlen fra gearkassen - gearkassen kører fejlfrit i dag.
Derudover 6+ småting, defekt termostat, dæk i ubalance, ikke varme i det ene sidespejl osv.

Forhandleren har udbedret det meste men den skal indleveres for 5. gang når sommerferien en slut for at få lavet det sidste, så der er ingen problemer med forhandleren.

Jeg har tidligere kørt SAAB og en enkelt BMW, der har jeg langt fra oplevet så mange fejl når der tages højde for alder og km.

Kan der være svindel med km, bilens almindelige fremtræden peger ikke på det.

De andre biler vi har er en SAAB 9-5 og BMW 540i (begge lidt ældre end MB'en) med ca. samme antal km fremtræder mere slidte end MB'en.

Jeg kender 2 som har købt frikørte taxa'er med stor succes og kørt dem fra 250t til 500t km, det var 124 & 210 modeller, min er 211.

Skal jeg sælge MB'en straks og købe noget andet som kan holde til at blive brugt eller ??


/Peter
/Peter

03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Mange fejl på '03 MB 320 CDi, W211

Indlæg af BWJ »

De "småting" skal du ikke lade dig slå ud af, det kan være akkumulerede fejl som tidl. ejer ikke har gidet at få gjort noget ved.
Den med periodevis lugt af diesel, hiv lige coveret af motoren, og evt kappe herunder over dyserne, og snus dig frem det kan være en defekt flammeskive (ikke ukendt)
Held og lykke med dytten.
ZOOM ZOOM.
PeterZ
Indlæg: 53
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mange fejl på '03 MB 320 CDi, W211

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Jeg er enig i at det er akkumulerede fejl, men så mange !!!

Det er lige som lugten af diesel olie er forsvundet helt nu, uden der er gjort noget, så må jeg se om det kommer igen.

/Peter
/Peter

03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Besvar