Skal bilen rulle selv i Reverse?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Her et måske lidt banalt spørgsmål: Når min 722.6 er i D og jeg slipper bremsepedalen, begynder bilen at rulle (helt som den skal, når converteren fungerer som den skal). Burde den også gøre det i R? Nogle gange gør den det, mens den andre gange har brug for at blive skubbet i gang med lidt gas. Er det normalt?
Senest rettet af Jens B 28. jul 2014, 20:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af BWJ »

På flad vej er D og R ens.
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Aha... så det burde den altså. Min converter skal skiftes om kort tid, så jeg leder efter fejl, der støtter mig i troen på, at det er den, det er galt med :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af BWJ »

Jens B skrev:Aha... så det burde den altså. Min converter skal skiftes om kort tid, så jeg leder efter fejl, der støtter mig i troen på, at det er den, det er galt med :)
Lige et NB. det er mest udtalt med gearvælger i "S" mode
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Undskyld, hvad er mest udtalt? At den ruller ligesom i D? Så i C ruller den det ikke så gerne som i S?

...Ellers tak for hurtigt svar BWJ! :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af BWJ »

Jens B skrev:Undskyld, hvad er mest udtalt? At den ruller ligesom i D? Så i C ruller den det ikke så gerne som i S?
Korrekt, med vælger i S starter den i lavere gear end i C, så i S mærkes viljen til at rulle tydeligere. :)

Forresten, hvilken bil, og hvorfor skift af converter ?
Senest rettet af BWJ 28. jul 2014, 20:47, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Det må lige testes med det samme :)
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Du har ret... i S ruller den fint baglæns :)

Det er min E220 W211 fra 2005. Jeg havde en lang tråd om den for en måneds tid siden. Den kører ujævnt i omdrejninger når kold. Gearkassen blev skyllet igennem, og det lod et kort øjeblik til at hjælpe, men nu er ujævnheden tilbage. Har desuden udviklet en til tider rumlende/kaglende lyd fra området nede omkring converteren - ikke særlig høj, men lyden er der helt sikkert.

Tre forskellige mekanikere (nu også inklusiv forhandleren) siger, at den har brug for en ny converter. Ingen af dem tror på, at den har brug for nye magnetventiler, så den får en anden converter - til dels på forhandlerens regning - og så må vi se.

Jeg er ikke selv sikker på, at det er rigtigt, men jeg er jo heller ikke på nogen måde mekaniker.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af BWJ »

Jens B skrev:Du har ret... i S ruller den fint baglæns :)

Det er min E220 W211 fra 2005. Jeg havde en lang tråd om den for en måneds tid siden. Den kører ujævnt i omdrejninger når kold. Gearkassen blev skyllet igennem, og det lod et kort øjeblik til at hjælpe, men nu er ujævnheden tilbage. Har desuden udviklet en til tider rumlende/kaglende lyd fra området nede omkring converteren - ikke særlig høj, men lyden er der helt sikkert.

Tre forskellige mekanikere (nu også inklusiv forhandleren) siger, at den har brug for en ny converter. Ingen af dem tror på, at den har brug for nye magnetventiler, så den får en anden converter - til dels på forhandlerens regning - og så må vi se.

Jeg er ikke selv sikker på, at det er rigtigt, men jeg er jo heller ikke på nogen måde mekaniker.
Jamen så er det da bare at få den skiftet, hvis du ikke er alene om udgiften.
Men tjek olien grundigt i gearkassen når den tappes af, og særligt magneten i bunddækslet for fine spåner hvis converter er så "kvæstet" som de forskellige tror, - hvis der findes fremmedlegmer skal kassen og resten af systemet skylles grundigt så du undgår at skulle skifte kasse om xxxx km.
obs.(jeg tror ikke på converter)
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af Jens B »

Nej, det er muligt. Den har jo også en tilbagevendende fejlkode P2632, som skulle have med fejlende ladetryksregulering at gøre... den fejl er ikke rettet endnu. Og så er der hele solenoide historien, som jeg også stadig er lidt glad for.

Men når nu 3 forskellige mekanikere (som alle hævder at have speciale i Mercedes) siger, at de er "99,9%" sikre på, at den skal have en ny converter, og udgiften ikke er så stor, så prøver vi lige det først :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skal bilen rulle selv i Reverse?

Indlæg af BWJ »

Jens B skrev:Nej, det er muligt. Den har jo også en tilbagevendende fejlkode P2632, som skulle have med fejlende ladetryksregulering at gøre... den fejl er ikke rettet endnu. Og så er der hele solenoide historien, som jeg også stadig er lidt glad for.

Men når nu 3 forskellige mekanikere (som alle hævder at have speciale i Mercedes) siger, at de er "99,9%" sikre på, at den skal have en ny converter, og udgiften ikke er så stor, så prøver vi lige det først :)
:idea: god idé
Spændende at høre resultat
ZOOM ZOOM.
Besvar