Har lige haft min E 270 st.car fra 2003 km 450.000 til test hos FDM og fik konstateret at bremserør ved 2 aksel i højre side er tæret. Mit spørgsmål er derfor om man skal skifte rørene både i højre og venstre side, eller man kan nøjes med at udskifte det stykke som er tæret. Der er jo ingen tvivl om at problemet så vil dukke op i venstre side på et senere tidspunkt. Er der nogen som kan sætte et tal på hvad det vil koste? Bremsevæsken kogepunkt var også for lavt!
Mvh
Mogens
Bremserør tæret!
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Bremserør tæret!
Tæring af bremserør opstår ved manglende vedligeholdelse af rustbeskyttelsen på rørene og kan forekomme mange steder på rørene. Hvis der ikke kan findes tæringer /rust på den anden side er der ingen grund til at skifte rør der. Check rustbeskyttelsen og reparer om nødvendigt med undervognsbeskyttelse. På en moderne bil kan man ikke så let udskifte et rustent stykke bremserør men udskifter hele stykket imellem samlinger. Bremserørsdele til at skifte med købes færdige. Udskiftning af bremsevæske på en W 211 fra 2003 kan kun udføres ved hjælp af en kompatibel tester som mange moderne værksteder har. Du kan forhøre dig hvad sådan en udskiftning koster hos dit lokale værksted.
Re: Bremserør tæret!
Der ville jeg så tilføje at det er meget klassisk at W211eren ruster på de bagerste bremserør, hvis det var mig ville jeg skifte i begge sider når nu man er i gang
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Bremserør tæret!
Har selv kørt W211er i 5 år. Passet den selv og aldrig haft problemer med tærede bremserør.
Re: Bremserør tæret!
Hej,
Som ny MB ejer følger jeg med i MB Klub forum for at lære noget, jeg har i mere end 5 år lavet alt selv på mine biler, dog enkelte undtagelser.
Jeg ser denne tekst "Udskiftning af bremsevæske på en W 211 fra 2003 kan kun udføres ved hjælp af en kompatibel tester som mange moderne værksteder har." og bliver lidt forvirret, ved hvert syn køber jeg 2 liter bremsevæske som jeg skyller igennem med (uden at skulle udlufte) samtidig med at jeg adskiller, kontrollerer, smører, rep. bremser efter behov, virker denne metode ikke på min S 211, 2003?
Som ny MB ejer følger jeg med i MB Klub forum for at lære noget, jeg har i mere end 5 år lavet alt selv på mine biler, dog enkelte undtagelser.
Jeg ser denne tekst "Udskiftning af bremsevæske på en W 211 fra 2003 kan kun udføres ved hjælp af en kompatibel tester som mange moderne værksteder har." og bliver lidt forvirret, ved hvert syn køber jeg 2 liter bremsevæske som jeg skyller igennem med (uden at skulle udlufte) samtidig med at jeg adskiller, kontrollerer, smører, rep. bremser efter behov, virker denne metode ikke på min S 211, 2003?
/Peter
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Re: Bremserør tæret!
Ikke hvis du har SBC bremserPeterZ skrev:Hej,
Som ny MB ejer følger jeg med i MB Klub forum for at lære noget, jeg har i mere end 5 år lavet alt selv på mine biler, dog enkelte undtagelser.
Jeg ser denne tekst "Udskiftning af bremsevæske på en W 211 fra 2003 kan kun udføres ved hjælp af en kompatibel tester som mange moderne værksteder har." og bliver lidt forvirret, ved hvert syn køber jeg 2 liter bremsevæske som jeg skyller igennem med (uden at skulle udlufte) samtidig med at jeg adskiller, kontrollerer, smører, rep. bremser efter behov, virker denne metode ikke på min S 211, 2003?
ZOOM ZOOM.
Re: Bremserør tæret!
Bilen er rustbeskyttet for ca. 4 år siden så det kan jo skyldes dårligt arbejde?SLKkompressor skrev:Har selv kørt W211er i 5 år. Passet den selv og aldrig haft problemer med tærede bremserør.