320 CDI V6 bruger olie
320 CDI V6 bruger olie
Hej allesammen
Jeg er fuld af beundring over den hjælp i yder herinde og har i samme forbindelse selv brug for gode råd.
Min w211 320 CDI fra 2007 har rundet 600t og den bruger en del olie.
En nabo fortalte at han på min udstødnings-os kan se at den bruger olie.
Partikelfilteret er skiftet da jeg købte den sidste år i december og den kører bare som en drøm, men bruger olie
Jeg har ikke konstateret noget oliespild under bilen.
Hvad har i af gode ideer?
Jeg er fuld af beundring over den hjælp i yder herinde og har i samme forbindelse selv brug for gode råd.
Min w211 320 CDI fra 2007 har rundet 600t og den bruger en del olie.
En nabo fortalte at han på min udstødnings-os kan se at den bruger olie.
Partikelfilteret er skiftet da jeg købte den sidste år i december og den kører bare som en drøm, men bruger olie
Jeg har ikke konstateret noget oliespild under bilen.
Hvad har i af gode ideer?
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Nu har den jo nogle km på samvittigheden vi har, selv om det ikke er samme motor, med stor succes brugt RVS på en E300 TD der havde kørt 833.000 km og brugte en del olie, den lød helt ung igen, og fik mange af hestene hjem i folden igen
Du har alt at vinde, og intet at tabe http://www.rvs-tec.dk/00008/00014/ http://www.rvs-tec.dk/documents/00006.pdf
Du har alt at vinde, og intet at tabe http://www.rvs-tec.dk/00008/00014/ http://www.rvs-tec.dk/documents/00006.pdf
ZOOM ZOOM.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Da vi købte vores 320'er fik den nyt filter, men også anden motor.
Forhandleren (skillingbro) fortalte at bilen brugte olie. De viste ikke om det var olieforbruget der havde stoppet partikelfilteret, eller et stoppet filter der fik motoren til at bruge olie. Men det kunne ikke betale sig for dem at skille motoren af, fremfor at kaste en anden i fra et hug.
Forhandleren (skillingbro) fortalte at bilen brugte olie. De viste ikke om det var olieforbruget der havde stoppet partikelfilteret, eller et stoppet filter der fik motoren til at bruge olie. Men det kunne ikke betale sig for dem at skille motoren af, fremfor at kaste en anden i fra et hug.
2008, mercedes W211 E320 cdi
2000, vw Polo variant 1,9 TDI
1965, vw 113 limousine
2000, vw Polo variant 1,9 TDI
1965, vw 113 limousine
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Må indrømme at den sidste tid har der været mange tilfælde med V6erne i diesel udgaven som er stået af. Symptomerne er enten at de bruger olie eller banker i motoren. De har en svaghed i oliekøleren og pumpen og det forsager at motoren ikke får smøring nok.
Det gæler både 280, 320 og 350erne.
Så jeg har lidt blandet følelser for den motor. Den går godt i motoren og yder godt, men det faktum at de bare ikke er lige så driftsikre som de gamle række 6ere, er selvfølgelig ikke i orden.
Det gæler både 280, 320 og 350erne.
Så jeg har lidt blandet følelser for den motor. Den går godt i motoren og yder godt, men det faktum at de bare ikke er lige så driftsikre som de gamle række 6ere, er selvfølgelig ikke i orden.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
JTC : tror du at det ville hjælpe med den "oliekur" der foreslås?
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Jeg har ingen erfaring med RVS, men jeg bliver altid mistænksom når der loves "guld og grønne skove"....og at produktet "muliggør en gendannelse til oprindelige tolerencer, og slidbeskyttelse af samtlige sliddele i en fungerende 4-taktsmotor, forudsat, at maskindelene bare er slidte - ikke knuste eller mekanisk defekte.
Motorer med op til 50 % effekttab kan renoveres med RVS-teknikken, og dens præstationer kan genskabes op til producentens angivne værdier (for en dieselmotor kan det t.o.m. overstige noget)."
Så burde alle bilfabrikker jo anbefale dette "vidunder-produkt".
Har på andre sider set at RVS indeholder "aluminiumsoxid" - og hvor har vi så hørt om det før? Jo, det er det slibemiddel der bruges på meget sandpapir
Motorer med op til 50 % effekttab kan renoveres med RVS-teknikken, og dens præstationer kan genskabes op til producentens angivne værdier (for en dieselmotor kan det t.o.m. overstige noget)."
Så burde alle bilfabrikker jo anbefale dette "vidunder-produkt".
Har på andre sider set at RVS indeholder "aluminiumsoxid" - og hvor har vi så hørt om det før? Jo, det er det slibemiddel der bruges på meget sandpapir
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Altså der er jo delte meninger om de trylle produkter.
Jeg har til tider oplevet at addetiv har kunne hjælpe på tikkende ventil løftere.. Men det fjerne ikke det faktum at løfteren er defekt og det rigtige er at skifte dem.
Det eneste addetiv som jeg med sikkerhed kan sige at virker, det er det som man tilsætter brændstoffet og det hjælper med at rense dyser og indsprøjtnings system.
En motor der bruger olie, kan ikke redes ved at tilsætte en addetiv.. Hvis den var så god at den kunne lukke de utætte huller eller slidte stemperinge, så tør jeg slet ikke at tænke på hvordan ting som ventil løftere, turbo og anden i motoren med små oliekanaler ville se ud bag efter.
Jeg har faktisk engang prøvet RVS på en W140 med kompressor og det resulteret i at kompressoren brændte lejerne af
Så om det lige var RVS der gjorde det skal jeg ikke kunne slå fast, men det lyder bare mærkeligt at en kompressor med 8.000km på klokken, smider alle 4 lejer på en gang, selv om den fik den smørings mængde som den skulle havde.
Jeg har til tider oplevet at addetiv har kunne hjælpe på tikkende ventil løftere.. Men det fjerne ikke det faktum at løfteren er defekt og det rigtige er at skifte dem.
Det eneste addetiv som jeg med sikkerhed kan sige at virker, det er det som man tilsætter brændstoffet og det hjælper med at rense dyser og indsprøjtnings system.
En motor der bruger olie, kan ikke redes ved at tilsætte en addetiv.. Hvis den var så god at den kunne lukke de utætte huller eller slidte stemperinge, så tør jeg slet ikke at tænke på hvordan ting som ventil løftere, turbo og anden i motoren med små oliekanaler ville se ud bag efter.
Jeg har faktisk engang prøvet RVS på en W140 med kompressor og det resulteret i at kompressoren brændte lejerne af
Så om det lige var RVS der gjorde det skal jeg ikke kunne slå fast, men det lyder bare mærkeligt at en kompressor med 8.000km på klokken, smider alle 4 lejer på en gang, selv om den fik den smørings mængde som den skulle havde.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Tror ikke at TÜV ville lægge navn til produkter fra RVS, hvis det var et "mirakelprodukt"
ZOOM ZOOM.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
Jamen det er på ingen måde for at kaste med muder. Der blev bare spurgt om meninger og erfaringer med produktet og så må det jo være op til en selv om man ville bruge det eller ej
Re: 320 CDI V6 bruger olie
TÜV lægger på ingen måde navn til produktet alligevel.BWJ skrev:Tror ikke at TÜV ville lægge navn til produkter fra RVS, hvis det var et "mirakelprodukt"
Enhver kan komme med et produkt og bede TÜV teste det og komme med en rapport. Det er også hvad TÜV har gjort i dette tilfælde. Altså udført en test på foranledning af RVS.
TÜV har lavet en måling af CO2 udledning og brændstofforbrug før og efter behandlinger med produkter fra RVS.
Konklusioin:
En reduktion i CO2 udledning og brændstofforbrug op til 5.6% - MEN med et gennemsnit på 4.3% på de tre testet biler!
Skyl, rens og smør motor, gearkasse og brændstofpumpe med et andet produkt, og jeg tror du vil opnå samme resultat. Så det er ikke ligefrem gennembrydende videnskab og ny teknologi RVS produkterne kommer med.
*Edit*
Kan endvidere se at de bryster sig med:
Det er en TEST RAPPORT! IKKE et godkendelses certifikat!Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00
Ingen steder står der nævnt, at TÜV godkender produkterne fra RVS
Re: 320 CDI V6 bruger olie
BTE skrev:TÜV lægger på ingen måde navn til produktet alligevel.BWJ skrev:Tror ikke at TÜV ville lægge navn til produkter fra RVS, hvis det var et "mirakelprodukt"
Enhver kan komme med et produkt og bede TÜV teste det og komme med en rapport. Det er også hvad TÜV har gjort i dette tilfælde. Altså udført en test på foranledning af RVS.
TÜV har lavet en måling af CO2 udledning og brændstofforbrug før og efter behandlinger med produkter fra RVS.
Konklusioin:
En reduktion i CO2 udledning og brændstofforbrug op til 5.6% - MEN med et gennemsnit på 4.3% på de tre testet biler!
Skyl, rens og smør motor, gearkasse og brændstofpumpe med et andet produkt, og jeg tror du vil opnå samme resultat. Så det er ikke ligefrem gennembrydende videnskab og ny teknologi RVS produkterne kommer med.
*Edit*
Kan endvidere se at de bryster sig med:Det er en TEST RAPPORT! IKKE et godkendelses certifikat!Approved by TÜV
TÜV SÜD Automotive
Report Nr: 10-00053-UA-GBM-00
Ingen steder står der nævnt, at TÜV godkender produkterne fra RVS
http://www.rvs-tec.com/index.php/tests-references
ZOOM ZOOM.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
@BWJ
... og igen... TEST reference.. Ikke nogen godkendelse! De har testet et produkt. Det er ikke ensbetydende med nogen anbefaling eller godkendelse af produkterne.
Utroligt at lige netop du ikke kan forholde dig til det, men blot linker til test referencer.
... og igen... TEST reference.. Ikke nogen godkendelse! De har testet et produkt. Det er ikke ensbetydende med nogen anbefaling eller godkendelse af produkterne.
Utroligt at lige netop du ikke kan forholde dig til det, men blot linker til test referencer.
Re: 320 CDI V6 bruger olie
BTE skrev:@BWJ
... og igen... TEST reference.. Ikke nogen godkendelse! De har testet et produkt. Det er ikke ensbetydende med nogen anbefaling eller godkendelse af produkterne.
Utroligt at lige netop du ikke kan forholde dig til det, men blot linker til test referencer.
Ja det måtte jo komme, - der er jo netop entydige anbefalinger i alle tests - så meget kan jeg da læse
Men det står alle frit for at bruge det, - jeg har ingen aktiver i butikken
Nb. flyindustrien bruger det også, - tør vi nu flyve
NBB. jeg har vist aldrig skrevet noget om godkendelser, eller
ZOOM ZOOM.