MB 210. 220 CDI, Blæser stoppet.
MB 210. 220 CDI, Blæser stoppet.
Min blæser er gået i stå. Bilen er med manuel aricon. - spørgsmålet er så, om det er modstanden eller blæsermotoren (eller noget andet ?). Jeg har sat strøm direkte til motoren (under handskerummet) men den startede ikke, jeg er så i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Der er 3 ben. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal teste den.
Mercedes 220 CDI (210, 1998, 616.000 km. )
Re: MB 210. 220 CDI, Blæser stoppet.
Det kan være regulatoren eller blæseren. Der sider som du selv kan se, 3 ledninger en + og - ledning smat en styre ledning.
Mål de forskellige signaler og tjek at alt er som det skal være.
Hvis du hiver blæser motoren ud, kan du sætte strøm direkte til motoren for at tjekke den. Virker motoren og regulatoren får de signaler som den skal.
Er det regulatoren som er defekt.
Virker motoren ikke, så er fejlen der.
Får den ikke styresignal, er fejlen i klima styringen
Mål de forskellige signaler og tjek at alt er som det skal være.
Hvis du hiver blæser motoren ud, kan du sætte strøm direkte til motoren for at tjekke den. Virker motoren og regulatoren får de signaler som den skal.
Er det regulatoren som er defekt.
Virker motoren ikke, så er fejlen der.
Får den ikke styresignal, er fejlen i klima styringen
Re: MB 210. 220 CDI, Blæser stoppet.
Tak for svaret.
Hvilket signal skal jeg kunne finde på styreledningen, den midterste. Der er 12 V i yderledningerne i stikket.
Jeg satte 12 v på de yderste ben på blæseren, men uden resultat, kan jeg så konkludere at det er motoren eller skal den have et signal gennem styrebenet (det midterste) for at starte.
Hvilket signal skal jeg kunne finde på styreledningen, den midterste. Der er 12 V i yderledningerne i stikket.
Jeg satte 12 v på de yderste ben på blæseren, men uden resultat, kan jeg så konkludere at det er motoren eller skal den have et signal gennem styrebenet (det midterste) for at starte.
Mercedes 220 CDI (210, 1998, 616.000 km. )