Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Alt vedrørende teknik
Besvar
TonnyDK
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2014, 09:04
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding

Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af TonnyDK »

Hejsa
Jeg er ny ejer af en '11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistenpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a. Jeg har selv importeret bilen.
Jeg er glad bilentusiast gennem efterhånden mange år, men det er min første Mercedes. Jeg finder stor glæde i at eftermontere udstyr og har pt følgende planer:
Er købt:
  • Tagbøjler
  • Parkone p-skive
  • Kopholder indsats til rummet foran armlænet (damn - hvorfor havde den ikke det fra ny af?)
Fremtidige planer:
  • Sænkning ca 40mm - er det et problem at montere sænkningsfjedre når den har agility control undervognen?
  • 18-19" hjul - gode forslag? Gerne originale eller god kvalitet - jeg gider ikke kopifælge.
  • Opdatering af navigationen - se andet emne herom: viewtopic.php?f=5&t=6417
  • Anhængertræk - helst originalt svingbart.
  • Måske AMG alupedaler - hvordan kender man de originale frem for alle de dårlige kopier?
  • Måske et rat med skiftepaler på.
Er der andre fine ting (gerne originale) der kunne være fedt at have i sådan en bil i din optik?
Vedhæftede filer
mercedes.jpg
'11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistentpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a.
TonnyDK
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2014, 09:04
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af TonnyDK »

Så fik jeg monteret originalt svingbart træk.
Se video af det i denne facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/1443120832643019/
10616197_10152593021467954_8001268719415176505_n.jpg
'11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistentpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af SLKkompressor »

Til lykke med din fine Mercedes-Benz. Når man eftermonterer anhængertræk på en benziner C klasse skal køle kapaciteten øges især hvis man vil køre med campingvogn. Ellers gælder der ingen garantier på motoren. Det samme er vel tilfældet med en dieselbil.
TonnyDK
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2014, 09:04
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af TonnyDK »

SLKkompressor skrev:Til lykke med din fine Mercedes-Benz. Når man eftermonterer anhængertræk på en benziner C klasse skal køle kapaciteten øges især hvis man vil køre med campingvogn. Ellers gælder der ingen garantier på motoren. Det samme er vel tilfældet med en dieselbil.
Tak for det. Sådan som jeg er informeret så kan den godkendes til 900kg uden at øge kølekapaciteten (400w), og til 1800kg med øget kølekapacitet (600w).
Jeg bestiller ny køleblæser i morgen når min reservedelspusher er på job igen. Sammen med lidt småting som beslag til styreboks til anhængertræk og beklædning i bagagerum der passer. Det var ikke med i dette "brugte" træk jeg købte.
'11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistentpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af SLKkompressor »

Det ser rigtigt ud. Jeg er ikke bekendt med tallene men vi har en C 200 med træk hvor vi har været for nærrige til at ofre ekstra kølekapacitet da vi aldrig kører med stort læs kun 500 kg anhænger og cykler.
TonnyDK
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2014, 09:04
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af TonnyDK »

Så har jeg fået blæseren på også og beklædningen og fået det godkendt. Det hele er monteret selv, og intet af det gav de store udfordringer. Jeg må sige at sådan en Mercedes er ganske udemærket at skrue på :)
'11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistentpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af BWJ »

TonnyDK skrev:Hejsa
Jeg er ny ejer af en '11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistenpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a. Jeg har selv importeret bilen.
Jeg er glad bilentusiast gennem efterhånden mange år, men det er min første Mercedes. Jeg finder stor glæde i at eftermontere udstyr og har pt følgende planer:
Er købt:
  • Tagbøjler
  • Parkone p-skive
  • Kopholder indsats til rummet foran armlænet (damn - hvorfor havde den ikke det fra ny af?)
Fremtidige planer:
  • Sænkning ca 40mm - er det et problem at montere sænkningsfjedre når den har agility control undervognen?
  • 18-19" hjul - gode forslag? Gerne originale eller god kvalitet - jeg gider ikke kopifælge.
  • Opdatering af navigationen - se andet emne herom: viewtopic.php?f=5&t=6417
  • Anhængertræk - helst originalt svingbart.
  • Måske AMG alupedaler - hvordan kender man de originale frem for alle de dårlige kopier?
  • Måske et rat med skiftepaler på.
Er der andre fine ting (gerne originale) der kunne være fedt at have i sådan en bil i din optik?

Med 19" og sænket, bliver den præcis så komfortabel at køre i, som en mellemting af folkevogn og Dacia, - men smart ser det ud :wink:
ZOOM ZOOM.
TonnyDK
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. aug 2014, 09:04
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af TonnyDK »

BWJ skrev: Med 19" og sænket, bliver den præcis så komfortabel at køre i, som en mellemting af folkevogn og Dacia, - men smart ser det ud :wink:
Javel ja. Nu er hverken folkevogn eller dacia indbegrebet af ukomfortabel undervogn så deet :roll:

Jeg har idag bestilt et sæt H+R fjedre i 30mm til den.
'11 W204 C180 cdi aut. Avantgarde med førerassistentpakke plus, spejlpakke, ILS, Becker Map pilot bl.a.
Withen01
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:30
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af Withen01 »

Jeg har en W204 med efter monteret træk. Kunne godt tænke mig at vide om blæseren er som den skal være. Hvor ser jeg om det det er en 400w eller en 600w?

Syntes ikke jeg umiddelbart kan læse noget på den..

PFT!
'10 W204 C180 CGI BE aut
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ny ejer af C180 cdi '11 - hvad nu?

Indlæg af tømreren »

Det kan autoriseret Mercedes Benz oplyse dig.

De kan de alle stamdata på vognen samt hvilket originalt udstyr denne var monteret med da den blev indregistreret første gang.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar