Bliver snart vanvittig af MB300 D
: 12. maj 2007, 15:07
Jeg har nu flere uger i træk, faktisk fem gange med Dansk Autohjælp haft min MB300 D – E model St. car. fra 1993 på værksted hos HJ Auto
Efter stilstand vil bilen ikke starte, mangler tilsyneladende brændstof.
1 gang. De tætnede et dyserør – kørte en uge, ville igen ikke starte.
2 gang. De skiftede nogle O ringe ved dyserør ved pumpen og skiftede en studs ved en slange ved pumpen. Kørte en uge ville igen ikke starte.
3. gang. De borede et hul i brændstofdækslet og skiftede brændstoffilter. Kørte 3 dage ville igen ikke starte.
4. gang. De fandt en ”ventil” på returledningen, den pillede de af, påstod at det ikke var originalt,
Vidste ikke hvorfor den var sat på men formodentligt fordi den engang måske ikke kunne holde på brændstoffet. Bilen kørte 4 dage, ville igen ikke starte.
5. gang. De pillede en masse slanger, forvarmningsudstyr, og brændstoffilterhus af. Monterede et ældre system, altså et brugt konsol fra en ældre årgang, så nu er bilens originale forvarmningsindretning af dieselolien lavet om til ældre udgave. Bilen kørte 3 dage, ville igen ikke starte.
Nu er det så at jeg så småt er ved at miste tålmodigheden !!!!!!!!!
Ringede til Mercedes i Viborg, de sagde at der kunne være en tilbageholdelsesventil et eller andet sted, jeg mener de sagde i pumpen som pga. slid ikke kunne holde brændstoffet fremme ved pumpen. Derfor kunne man indskyde en ventil på returledningen.
Måske var det rent faktisk derfor den ventil som HJ auto pillede af, var monteret. ?????
Problemet ser i øvrigt ud til at forstærkes når bilen holder opad.
Jeg har haft mange biler, men aldrig så meget bøvl med nogen før.
Er her nogen som kan hjælpe/henvise til en kompetent mekaniker.
Efter stilstand vil bilen ikke starte, mangler tilsyneladende brændstof.
1 gang. De tætnede et dyserør – kørte en uge, ville igen ikke starte.
2 gang. De skiftede nogle O ringe ved dyserør ved pumpen og skiftede en studs ved en slange ved pumpen. Kørte en uge ville igen ikke starte.
3. gang. De borede et hul i brændstofdækslet og skiftede brændstoffilter. Kørte 3 dage ville igen ikke starte.
4. gang. De fandt en ”ventil” på returledningen, den pillede de af, påstod at det ikke var originalt,
Vidste ikke hvorfor den var sat på men formodentligt fordi den engang måske ikke kunne holde på brændstoffet. Bilen kørte 4 dage, ville igen ikke starte.
5. gang. De pillede en masse slanger, forvarmningsudstyr, og brændstoffilterhus af. Monterede et ældre system, altså et brugt konsol fra en ældre årgang, så nu er bilens originale forvarmningsindretning af dieselolien lavet om til ældre udgave. Bilen kørte 3 dage, ville igen ikke starte.
Nu er det så at jeg så småt er ved at miste tålmodigheden !!!!!!!!!
Ringede til Mercedes i Viborg, de sagde at der kunne være en tilbageholdelsesventil et eller andet sted, jeg mener de sagde i pumpen som pga. slid ikke kunne holde brændstoffet fremme ved pumpen. Derfor kunne man indskyde en ventil på returledningen.
Måske var det rent faktisk derfor den ventil som HJ auto pillede af, var monteret. ?????
Problemet ser i øvrigt ud til at forstærkes når bilen holder opad.
Jeg har haft mange biler, men aldrig så meget bøvl med nogen før.
Er her nogen som kan hjælpe/henvise til en kompetent mekaniker.