Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 27. aug 2014, 10:40
- Geografisk sted: Nakskov
Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Hej
Jeg er ved at bygge en 2,9 td (602.982) om til at montere i min båd.
Den er med elektrisk gas og jeg vil egentlig helst have en mekanisk udgave. Spørgsmålet er så om der findes en pumpe som passer lige over på min motor??
Er det korrekt forstået at den lidt ældre 2,5 er samme motor og at pumpen passer lige over på min. Jeg læste lidt om det på en amerikansk hjemmeside, men jeg er stadig i tvivl.
Jeg håber at der er et par "kloge hoveder" som kan hjælpe mig lidt videre.
Jeg er ved at bygge en 2,9 td (602.982) om til at montere i min båd.
Den er med elektrisk gas og jeg vil egentlig helst have en mekanisk udgave. Spørgsmålet er så om der findes en pumpe som passer lige over på min motor??
Er det korrekt forstået at den lidt ældre 2,5 er samme motor og at pumpen passer lige over på min. Jeg læste lidt om det på en amerikansk hjemmeside, men jeg er stadig i tvivl.
Jeg håber at der er et par "kloge hoveder" som kan hjælpe mig lidt videre.
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Mener også at pumpen passer på og hvis den kommer fra en 2.5 turbo diesel er man på rette spor. Men du skal havde pumpe elementerne over fra den originale pumpe, da de er lidt større. Ellers får du ikke den fulde motor effekt.
Der skal du aflevere de 2 pumper til et bosch center / diesel værksted og få dem til at sætte dem i og køre den ind
Der skal du aflevere de 2 pumper til et bosch center / diesel værksted og få dem til at sætte dem i og køre den ind
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 27. aug 2014, 10:40
- Geografisk sted: Nakskov
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Ok, så langt så godt.
Ved du tilfældigvis hvad 2,5 udgaven hedder (om xxx.xxx)
Så vil jeg prøve at finde en pumpe!
Ved du tilfældigvis hvad 2,5 udgaven hedder (om xxx.xxx)
Så vil jeg prøve at finde en pumpe!
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Der må jeg mælde pas. Eventuelt prøv at giv et kald til Kamdiesel i Hedehusene
De har rimelig godt styr på det og så kan man eventuelt lave en aftale med dem, når du skal havde skiftet elementer.. Så er de nok også lidt nemmere at snakke med, når de også får noget ud af det
De har rimelig godt styr på det og så kan man eventuelt lave en aftale med dem, når du skal havde skiftet elementer.. Så er de nok også lidt nemmere at snakke med, når de også får noget ud af det
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Bange for at det ikke er nogen løsning:...JTC skrev:Der må jeg mælde pas. Eventuelt prøv at giv et kald til Kamdiesel i Hedehusene
De har rimelig godt styr på det og så kan man eventuelt lave en aftale med dem, når du skal havde skiftet elementer.. Så er de nok også lidt nemmere at snakke med, når de også får noget ud af det
http://www.konkurser.dk/Konkurs/?ID=46433
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Mon ikke man blot skal kontakte det 'nye' 'Kam-Diesel ApS' på Bryggerivej i Havdrup....
Jeg er ret sikker på det er samme 'besætning'.
Jeg er ret sikker på det er samme 'besætning'.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Der kan man bare se
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 27. aug 2014, 10:40
- Geografisk sted: Nakskov
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Ha, ja det går stærkt i disse dage...
Nu har jeg godt nok ikke kontaktet dem endnu men de 2 pumper har vist forskellig opbygning.
Min er en "rotary pump" altså rørene sidder for enden af pumpen. Den anden sidder de i en række på toppen, så jeg tvivler på at der er nogle dele som kan flyttes rundt. Men det betyder selfølgelig ikke at den ikke kan bruges.
Jeg vil prøve at kontakte dem idag.
Nu har jeg godt nok ikke kontaktet dem endnu men de 2 pumper har vist forskellig opbygning.
Min er en "rotary pump" altså rørene sidder for enden af pumpen. Den anden sidder de i en række på toppen, så jeg tvivler på at der er nogle dele som kan flyttes rundt. Men det betyder selfølgelig ikke at den ikke kan bruges.
Jeg vil prøve at kontakte dem idag.
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 27. aug 2014, 10:40
- Geografisk sted: Nakskov
Re: Dieselpumpe elektrisk kontra mekanisk!
Nå, så er der fremskridt mht. pumpen!
Jeg hentede en pumpe fra en 250D på den lokale skrotplads, og fik skildt min motor ad men ak!!!
Det takt hjul som sidder på VE pumpen er et simpelt tandhjul, hvorimod det som sidder på M pumpen er med en anordning til at justerer pumpen og den fylder ca. 30mm mere end det oprindelige hjul. Disse 2 motorer er altså ikke helt identiske!
men da det som sad i vejen alene var en flange samt nogle støbe linier, gik jeg igang med vinkelsliberen og fjernede det materiale som sad i vejen og så kunne det hele monteres.
Så læste jeg mig frem til at pumpen skulle stå 13 gr efter OT, og jeg brugte en halv weekend på at prøve at få liv i dyret uden held. til sidst besluttede jeg at stille den på mærkerne, altså alt på OT, og wupti, jeg rørte dårligt nok ved startknappen før den sprang igang.
Nu skal der så bygges kølesystem,vandkølet turbomanifold, nye ophæng samt diverse beslag til generator, søvandspumpe og kobling hen til drevet.
Og hele maskinen skal en tur ind til et Boschservicecenter for at blive finjusteret, inden den skal ombord i båden.
tak for responsen her på siden.
Jeg hentede en pumpe fra en 250D på den lokale skrotplads, og fik skildt min motor ad men ak!!!
Det takt hjul som sidder på VE pumpen er et simpelt tandhjul, hvorimod det som sidder på M pumpen er med en anordning til at justerer pumpen og den fylder ca. 30mm mere end det oprindelige hjul. Disse 2 motorer er altså ikke helt identiske!
men da det som sad i vejen alene var en flange samt nogle støbe linier, gik jeg igang med vinkelsliberen og fjernede det materiale som sad i vejen og så kunne det hele monteres.
Så læste jeg mig frem til at pumpen skulle stå 13 gr efter OT, og jeg brugte en halv weekend på at prøve at få liv i dyret uden held. til sidst besluttede jeg at stille den på mærkerne, altså alt på OT, og wupti, jeg rørte dårligt nok ved startknappen før den sprang igang.
Nu skal der så bygges kølesystem,vandkølet turbomanifold, nye ophæng samt diverse beslag til generator, søvandspumpe og kobling hen til drevet.
Og hele maskinen skal en tur ind til et Boschservicecenter for at blive finjusteret, inden den skal ombord i båden.
tak for responsen her på siden.