Jeg er på jagt efter en E211 320 eller 280 CDI Avangarde 140-160,000,-, men er der mon nogen der kan anbefale en række 6 frem for en V 6, der er selvfølgelig det med årgangen på bilen, men jeg søger 2005 - 2008, jeg er bekendt med problemerne med manifoldet og olie utæthed på V motoren men er der de samme overraskelser på en række 6?, det kunne jo også tænkes at gerkassen på en V6 var bedre / dårligere end den der sidder på en række 6.
Ser frem til at læse jeres input.
Mvh Kim Ibsen
V eller Række
V eller Række
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Re: V eller Række
Hej,
Jeg har for 3 måneder siden købt en E320 CDi, S221, med rækkemotor og 5 gear, det kører fint.
Jeg søgte på Google og fandt mange kommentarer, helt generelt konkluderede jeg at række 6 og 5 gear var gennemprøvede (er produceret i mange år) og havde færre problemer end V6 og 7 gear.
Det jeg købte var en ikke Taxa med relativt færre km end mange MB'ere har i den årgang.
/Peter
Jeg har for 3 måneder siden købt en E320 CDi, S221, med rækkemotor og 5 gear, det kører fint.
Jeg søgte på Google og fandt mange kommentarer, helt generelt konkluderede jeg at række 6 og 5 gear var gennemprøvede (er produceret i mange år) og havde færre problemer end V6 og 7 gear.
Det jeg købte var en ikke Taxa med relativt færre km end mange MB'ere har i den årgang.
/Peter
/Peter
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Re: V eller Række
Enig med "peter" - kører en E320 R6 5-gears og har også hørt at de første V6 og 7-trins var "problem-fyldte", men at der er kommet styr på det i de senere årgange.
Min har kørt 530tkm og jeg har ikke de store problemer med motor og/eller gear-kasse
Min har kørt 530tkm og jeg har ikke de store problemer med motor og/eller gear-kasse
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: V eller Række
Hej,
Min har kørt 265t km og motor/gearkasse giver ingen problemer, dog kan gearkassen nogle gange når den sættes i "drive" koble lidt kraftig til.
Det omfattende udstyr min bil har er der nogle problemer med, som forhandleren er ved at løse, det er ikke helt gratis for ham, eks. kurvelys, keylesss go og PDC giver ham nogle udfordringer.
Meningen med det jeg skriver er en advarsel om at selv en MB kan have fejl, få den testet ordentlig, særlig hvis du køber privat, ved en forhandler har du reklamationsret.
Det er en S211 og ikke S221 som jeg er kommet til at skrive.
Min har kørt 265t km og motor/gearkasse giver ingen problemer, dog kan gearkassen nogle gange når den sættes i "drive" koble lidt kraftig til.
Det omfattende udstyr min bil har er der nogle problemer med, som forhandleren er ved at løse, det er ikke helt gratis for ham, eks. kurvelys, keylesss go og PDC giver ham nogle udfordringer.
Meningen med det jeg skriver er en advarsel om at selv en MB kan have fejl, få den testet ordentlig, særlig hvis du køber privat, ved en forhandler har du reklamationsret.
Det er en S211 og ikke S221 som jeg er kommet til at skrive.
/Peter
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Re: V eller Række
Hej
Jeg har V6 og 7-trins gearkasse. Har ingen problemer haft, men ved at den havde fået ordnet det med manifolden før jeg købte den. Mon ikke de alle har fået det fixet nu?
Har ikke prøvet række 6'eren, men V6'eren er skøn og gearkassen skifter silkeblødt.
Jeg er super glad for den.
Jeg har V6 og 7-trins gearkasse. Har ingen problemer haft, men ved at den havde fået ordnet det med manifolden før jeg købte den. Mon ikke de alle har fået det fixet nu?
Har ikke prøvet række 6'eren, men V6'eren er skøn og gearkassen skifter silkeblødt.
Jeg er super glad for den.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)