Batteri og SBC batteri

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Batteri og SBC batteri

Indlæg af Sorteknud »

Til historien hører at jeg lige har haft bilen en E270 w211 stc. med 450000 km fra 2003 på værksted for at få skiftet bremserør som var tæret, samt at jeg også fik skiftet bremsevæsken, plus nogle småting. pris ca 2700. Nå det var ikke så meget det men har så kørt ca. 125 km og pludselig popper der et rødt batteri op på displayet og beder mig om at køre på værksted. De finder så ud af den aflader og måler 11,3 med bilen i tomgang. Du skal have en ny generator siger mekanikeren og det er en udskrivning på ca 4500 + af og på. Batteriet er ca.2 år gammelt, men batteriet som bruges til SBC systemet har aldrig været skiftet. Jeg har så set en video på you tube hvordan man skifter batteriet og fejlen forsvinder.
Jeg ved ikke hvem jeg skal tro på, men når man skifter bremsevæske og rør er der vel noget i SBC systemet som skal reguleres eller hvad?

https://www.youtube.com/watch?v=6l20UMf3oT8

Venlig hilsen
Sorteknud
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Batteri og SBC batteri

Indlæg af SLKkompressor »

Ingen tvivl om at generatoren ikke lader. Normalt skal lade spændingen være godt 14 volt. Kun værkstedet kan afgøre om det er nok at skifte kul på generatoren eller der skal en ombytnings generator til. Her spiller tilliden til værkstedet ind og det må du selv bedømme. Problemet forsvinder ikke ved at skifte det lille batteri i motorrummet. Derfor kan det da godt være at det lille batteri trænger til udskiftning efter 11 år og 450.000 km men det kan først bedømmes efter at generatoren igen lader normalt. Udskiftning af bremserør og væske har ikke noget med ladeproblemet.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Batteri og SBC batteri

Indlæg af Sorteknud »

Derfor kan det da godt være at det lille batteri trænger til udskiftning efter 11 år og 450.000 km men det kan først bedømmes efter at generatoren igen lader normalt. Udskiftning af bremserør og væske har ikke noget med ladeproblemet.[/quote]

Jeg må have misforstået noget, for når jeg ser den lille film fra youtube så er indtrykket at hvis bare jeg skifter det lille batteri så forsvinder fejlmeldingen?
Men du har nok ret, generatoren er stået af og jeg har absolut tillid til mekanikerens vurdering! Det var bare en streg i regningen at reparationerne lige nu kommer i stimer!
Men 450000 på bagen er det vel ikke unormalt?

Sorteknud
Besvar