w211 limp mode/rail tryk problem

Alt vedrørende teknik
Besvar
pulverlakeren
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4. aug 2014, 18:11

w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af pulverlakeren »

har en mercedes w211 årg 2003 270cdi.
dejlig bil med fuld aut service.
den har de sidste måneder sporadisk gået i nødprogram/tændt motorlampe. dvs ingen kickdown/max 3000rpm og meget sløv.
det kan dog løses med lige at tage tændingen fra/til.
problemet er på det sidste blevet hyppigere,så jeg har fået en mekaniker til at udlæse den med tester,og den viste at der er tryk problemer i railrøret. han siger det med 99% sikkerhed er fordeler/regulerings ventilen der sidder i den ene ende af railrøret. er det en vital del der gør systemet skaber sig hvis den ik virker korrekt længere??
de rensede div ventiler/følere for sod/koks og dette har gjort at bilen nu endnu lettere går i nødprogram.. skyldes dette at nu får railen mere korrekte værdier men det kan den defekte ventil slet ik styre??
Vedhæftede filer
common_rail.jpg
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af BWJ »

Han har ret.
ZOOM ZOOM.
pulverlakeren
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4. aug 2014, 18:11

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af pulverlakeren »

Men det undrer mig at det er blevet meget værre efter de har renset div ting. Det burde vel gøre tingene bedre fremfor værre eller?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af jensen »

Jeg tror du skal prøve at se efter hvor meget lækolie der kommer op af dyserne og så skifte den dyse der giver mest
pulverlakeren
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4. aug 2014, 18:11

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af pulverlakeren »

Dyser er testet ok indenfor de acceptable norm værdier. De skulle ikke være skyld i problemet. Ved ik om den rail fordeler ventil er et kendt problembarn?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af SLKkompressor »

Trykregulatoren er ikke nogen problembarn. i regulatoren sidder en grøn O ring og en kantet plastring. Disse to dele er sliddele og skal skiftes efter nogle hundrede tusinde km lidt efter behov. Koster ikke mange basseøre hos den lokale MB forhandler.
pulverlakeren
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4. aug 2014, 18:11

Re: w211 limp mode/rail tryk problem

Indlæg af pulverlakeren »

ok. tak. :) nogen de rkan gi et bud på hvorfor det er blevet værre efter at div "dimser" iforb med rail systemet er blevet renset?
Besvar