Brugt partikelfilter

Alt vedrørende teknik
Besvar
vester
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. sep 2014, 09:26

Brugt partikelfilter

Indlæg af vester »

Under en kør-selv-ferie til sydens sol, stod partikelfilteret desværre af.
Efter 3600€ og to-en-halv uge på et autoriseret MB-værksted, var den dog klar igen.

Jeg talte undervejs med mit værksted herhjemme, som tilbød mig knap 4.000 kr. for det gamle og defekte filter, hvis jeg købte et nyt hos dem. På trods af dette tilbud, endte den spanske model dog med at være ca 15% billigere end den tilsvarende danske. I Spanien havde de indtil foråret haft samme ordning med de brugte filtre, men den ordning var udløbet.
Derfor valgte jeg, at tage det defekte med hjem, da det jo må have en eller anden form for værdi.
Mercedes vil dog ikke købe det, når jeg nu ikke køber et nyt, men hvem vil mon så? Det kan vel strengt taget renses og skulle der være defekter, er der alligevel et stykke op til de 17.000+moms, Mercedes forlanger for et nyt.

Er der nogen her, der kender en eventuel køber?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Brugt partikelfilter

Indlæg af BWJ »

Så tror jeg også du kan føle dig sikker på, at du ikke skylder nogen noget :wink: http://udstodninger.dk/produkt-Katalysa ... 11856.html

Link skal kopieres ind i browser, link direkte virker ikke ?
ZOOM ZOOM.
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: Brugt partikelfilter

Indlæg af origon »

Mercedes tager den ikke retur, kun hvis du har fakturaen hvor der står at de køber den tilbage. De giver penge tilbage for en del af deres reservedele, når du køber hos dem
Besvar