Se først denne video: https://www.youtube.com/watch?v=SpOIYutceu4
Bilen er en 2005 W211 E220.
Lyden høres nemmest ved ca 10 sekunder, 27 sekunder og 43 sekunder. Er der dog også, når jeg kører fremad. Retningen er svær at placere, men føles som noget under den forreste halvdel af bilen.
Et kort "grrw" på ca ét sekund. Hvad er det? Jeg kan høre en tilsvarende og vedvarende lyd, når jeg kører (fremad) ved ca 1100-1200rpm, hvor det er tydeligst, men også ved rpm op til 2000.
Mine gæt:
- Luft-lækage? Jeg havde i løbet af sidste uge en pludseligt opstået lyd, som mindede om denne, bare højere. Viste sig at være et løst luft indtag (mellem MAF og turbo).
- Løst varmeskjold?
- Katalysator? Tror det ikke, da det ikke er den typiske "sten i en dåse" lyd
- Løs udstødning?
- Håndbremsekabel? (min mekanikers første bud)
- Tør næsten ikke gætte på gearkasse.
- Tror ikke det er converter, da denne lige er skiftet, og lyden også var der før skiftet.
W211 gætteleg. Gæt en lyd.
Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.
Du må en tur nedenunder og kigge, om der er hul i pot.
Har den samme lyd når du gasser op
Har den samme lyd når du gasser op
Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.
Mest tydeligt når jeg slipper gaspedalen og bilen decelererer ned gennem området 1100-1200 rpm. Men også ved accelleration op gennem det område.
Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.
min hang varmeskjoldet mod kardanet. så ja ned og kig og se om der er noget og se.
Med venlig hilsen
Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.
Varmeskjold og andre skjold ser ud til at være helt ok.
Overvejer at checke luft-indtag/vacuum-system igennem, da jeg før har haft en lignende lyd fra et løst luft-indtagsrør (det mellem MAF og turbo). Er der mon nogen her, som ligger inde med diagrammer, links, eller tips til, hvilke rør der kan checkes uden at skille for meget ad, og hvor de sidder? Hvilke rør er de mest udsatte?
Overvejer at checke luft-indtag/vacuum-system igennem, da jeg før har haft en lignende lyd fra et løst luft-indtagsrør (det mellem MAF og turbo). Er der mon nogen her, som ligger inde med diagrammer, links, eller tips til, hvilke rør der kan checkes uden at skille for meget ad, og hvor de sidder? Hvilke rør er de mest udsatte?