W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Indlæg af Jens B »

Se først denne video: https://www.youtube.com/watch?v=SpOIYutceu4

Bilen er en 2005 W211 E220.

Lyden høres nemmest ved ca 10 sekunder, 27 sekunder og 43 sekunder. Er der dog også, når jeg kører fremad. Retningen er svær at placere, men føles som noget under den forreste halvdel af bilen.

Et kort "grrw" på ca ét sekund. Hvad er det? Jeg kan høre en tilsvarende og vedvarende lyd, når jeg kører (fremad) ved ca 1100-1200rpm, hvor det er tydeligst, men også ved rpm op til 2000.

Mine gæt:
- Luft-lækage? Jeg havde i løbet af sidste uge en pludseligt opstået lyd, som mindede om denne, bare højere. Viste sig at være et løst luft indtag (mellem MAF og turbo).
- Løst varmeskjold?
- Katalysator? Tror det ikke, da det ikke er den typiske "sten i en dåse" lyd
- Løs udstødning?
- Håndbremsekabel? (min mekanikers første bud)
- Tør næsten ikke gætte på gearkasse.
- Tror ikke det er converter, da denne lige er skiftet, og lyden også var der før skiftet.
origon
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. aug 2010, 22:40

Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Indlæg af origon »

Du må en tur nedenunder og kigge, om der er hul i pot.

Har den samme lyd når du gasser op
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Indlæg af Jens B »

Mest tydeligt når jeg slipper gaspedalen og bilen decelererer ned gennem området 1100-1200 rpm. Men også ved accelleration op gennem det område.
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Indlæg af Dvinge »

min hang varmeskjoldet mod kardanet. så ja ned og kig og se om der er noget og se.
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: W211 gætteleg. Gæt en lyd.

Indlæg af Jens B »

Varmeskjold og andre skjold ser ud til at være helt ok.

Overvejer at checke luft-indtag/vacuum-system igennem, da jeg før har haft en lignende lyd fra et løst luft-indtagsrør (det mellem MAF og turbo). Er der mon nogen her, som ligger inde med diagrammer, links, eller tips til, hvilke rør der kan checkes uden at skille for meget ad, og hvor de sidder? Hvilke rør er de mest udsatte?
Besvar