EGR, oliespild, utæt

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mb-w203
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. sep 2014, 16:43

EGR, oliespild, utæt

Indlæg af Mb-w203 »

Hej

Jeg har nu brugt en god option tid på at læse i dette forum, og hold da op hvor er der mange gode svar.. Men der er ikke noget svar der hjælper mig :-( så derfor kommer her mit spørgsmål.

Jeg har en gammel MB fra 2004, en w203 c220.

Jeg har lige skiftet egr-ventilen da den var defekt. Der var ligeledes en masse oliespild omkring den, jeg kunne ikke se præcis hvor det kom fra.

Efter en kort prøvetur på ca 20 km, var alting i sin skønneste orden, bilen fungere og trækker som en drøm.

Da jeg kom hjem så jeg til min store ærgelse at der var oliespild omkring egr-ventilen og der hvor der er et stort blankt metalrør der sidder på. (Se vedhæftet billede)

Hvor kommer olien fra ? Der burde vel slet ikke være olie i nærheden af egr ?

Håber at der er en der kan gøre mig lidt klogere :-) og tusinde tak for det..

Mvh.
Tomas
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: EGR, oliespild, utæt

Indlæg af BWJ »

Olie/ olietåge kommer fra krumtap udluftning og betyder ikke så meget, ved den mindste utæthed trykkes olien ud, og i dit tilfælde ved tilbageføringsrøret til EGR.
Hvis du renser røret af, kan du prøve med LIDT pak middel, ex. varmefast silikone på rørets anlægsflade.
ZOOM ZOOM.
Mb-w203
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. sep 2014, 16:43

Re: EGR, oliespild, utæt

Indlæg af Mb-w203 »

Hej

Takker. Men er det ikke meget olie der er kommet efter kun ca. 20 km ?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: EGR, oliespild, utæt

Indlæg af jensen »

Jeg tror du har eller har haft en utæt turboslange med det resultat at egr røret bliver for varmt hvormed den har smeltet hul i insugningsmanifolden
Besvar