Hej
Jeg har en ML320 cdi w164 fra 2008.. jeg bor i letland, og har problemer med oliespild, sort-sodet udstødningsrør.. nogle gange lidt længere start end normalt. Mercedes i Riga så på bilen her i weekenden.. de siger en "heat exchanger" skal skiftes, og vil ha 2000eur for det..
De siger denne dårlige varmeveksler er skyld i alle 3 problemer. oliespild, sodede udstødningsrør, og lang start.. lyder det rigtigt ?
Hvor sidder denne varmeveksler.. og hvordan ser den ud ? jeg har prøvet finde billede af den på nettet, uden held.
Hvor køber jeg den billigst ? gerne i Dk.. Jeg har en god og dygtig mekaniker ven, der kan skifte den for mig
Er der eventuelt andre ting/pakninger der skal skiftes, når man er igang ?
Bilen har gået 233.000
På forhånd mange tak
Mvh Jesper Letland
varmeveksler oliespild ML320
Re: varmeveksler oliespild ML320
Oliespildet kommer fra veksleren som sidder nede under indsugningsmanifoldene den tætnes ved at skifte to pakninger,det med dårlig start afhjælpes ved at skifte forvarmerelæet som kan ses hvis du får udlæst fejl,soden kan måske afhjælpes med et nyt luftfilter
Re: varmeveksler oliespild ML320
Tak for svar
Er varmeveksleren den, som på de udenlandske forums kalder oliekøleren.. har set billeder der hvor de skifter 2 gummi tætninger på oliekøleren under indsugnings manifolden ?
Relæ og gløderør er blevet skiftet, men stadig periodisk, forholdsvis lang start
Er varmeveksleren den, som på de udenlandske forums kalder oliekøleren.. har set billeder der hvor de skifter 2 gummi tætninger på oliekøleren under indsugnings manifolden ?
Relæ og gløderør er blevet skiftet, men stadig periodisk, forholdsvis lang start