Bilvarmer, erfaring med montører / værksteder?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Morten
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27. apr 2014, 22:22

Bilvarmer, erfaring med montører / værksteder?

Indlæg af Morten »

Så faldt temperaturen til den første nattefrost, og jeg påtænker at få monteret en bilvarmer, kabinevarmer, motorvarmer, oliefyr (kært barn mange navne) i min W212, E220 - men GSM Callstarter styring.

Jeg har fundet et par gode tråde her på forum'et, men jeg mangler nogle som deler deres erfaring med montører af bilvarmere. Jeg har på andet mærke fået monteret en bilvarmer, men "led" lidt under at det ikke var vanlig kost for netop dette værksted. Jeg søger derfor et værksted, der har en vis rutine, og som ikke skal "stå og gætte" for meget omkring hvilke ledninger, slanger, rør m.v. skal monteres hvor?? Prisen betyder naturligvis noget, men jeg vil godt slippe et par tusinde mere - for at sikre at det er folk, der har erfaring med det de laver for at undgå et dusin værkstedsbesøg med fejlrettelser.

Så, uanset MB model - hvem har gode - eller mindre gode erfaringer med hvilke monteringssteder / værksteder på Sjælland?

Og så bonus spørgsmålet: Hvad er generelt bedst til en W212: Webasto eller Eberspächer?

Og, elite spørgsmålet: ER der en tilskudsvarmer i en W212 E220, årg. 2011, 7G aut., som kan opgraderes, eller skal der et "helt nyt sæt til", - eller hvis der allerede er en tilskudsvarmer - sætter man så bare et helt nyt sæt parallelt med tilskudsvarmeren? - Dét kan jeg ikke helt gennemskue ud fra budskaberne her på forum.
heh
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. jun 2013, 16:48

Re: Bilvarmer, erfaring med montører / værksteder?

Indlæg af heh »

Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bilvarmer, erfaring med montører / værksteder?

Indlæg af BWJ »

Gørløse autoimport kan anbefales, nb. kører også nogen gange kampagner ved vintertid.
ZOOM ZOOM.
Besvar