X164 GL450 ny tandstang

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ulle64
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:21

X164 GL450 ny tandstang

Indlæg af Ulle64 »

Hej Forum.

Jeg har fået skiftet tandstangen på min GL450, og oplever derefter at servostyringen er meget "hård". Specielt lige i starten - bliver lidt bedre efter 5 - 10 min. kørsel. Jeg har reklameret over dette, men de mener ikke der er noget galt. De siger at man ikke kan montere en tandstang forkert. Desuden er den begyndt at trække til højre, og "hænge" en smule i højre side. Min GL450 har luftaffjedring. Er der nogle herinde som har et bud på hvad der kan være galt?
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: X164 GL450 ny tandstang

Indlæg af oej »

Umiddelbart kan den heller ikke monteres forkert, Men nu kan jeg ikke huske, om forbindelses leddet fra ratstammen er med ståler som skal skubbes sammen er det er med fast flange som boltes på.
Hvis den er med glidestråler i forbindelsen og man får spændt det sammen før man har fastspændt selve tandstangen. Så kan man få skubbet leddet lidt sammen, hvor tandstang og rataksel samles.
Ja Så vil den binde og kan godt give manglende opretning (føles som den trækker til siden)

Nu ved jeg ikke hvorfor du har fået skiftet tandstangen. Men har der været metalstumper eller anden skidt i olien og denne olie ikke er helt ren.
Så kan ventilerne godt komme til at hænge og den vil ikke kører optimalt. (dette kan ødelægge den nye tandstang)
oej
Ulle64
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:21

Re: X164 GL450 ny tandstang

Indlæg af Ulle64 »

Hej igen.
Tak for dit svar.
Jeg er desværre ikke tekniker, så jeg forstår ikke helt hvad du siger :oops:
Men tandstangen blev skiftet fordi den sagde underligt når jeg bremsede og drejede samtidig. Værkstedet kunne konstatere at den lækkede olie, og de anbefalede at jeg fik skiftede tandstangen. Det viste sig at de satte en renoverede tandstang på ?
Men jeg vil tage dine oplysninger med til værkstedet, hvor jeg vil reklamere igen.
Endnu engang tak for dine oplysninger det hjælper altid med nye input.
Besvar