W639 elskydedør i baglås?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Thomas Hansen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. jul 2014, 15:15

W639 elskydedør i baglås?

Indlæg af Thomas Hansen »

Håber der er nogen der kan hjælpe mig her.
Fik min bil tilbage fra maleren idag, og elskydedøren ville ikke åbne. Fik den åbnet via den manuelle knap inde i kabinen.

Derefter virkede den et par gange, til jeg læste bilen, så ville den igen ikke åbne.

I panelet skriver den right door is locked, men låspalen er oppe, og går ned når jeg låser.

Troede der var pillet ved børnesikringen, så pillede igen og nu vil den slet ikke åbne:-(

Hverken indefra eller udefra.

Hvad gør jeg?
Ulrik Stabell
Indlæg: 70
Tilmeldt: 20. dec 2013, 21:29
Geografisk sted: Rødovre

Re: W639 elskydedør i baglås?

Indlæg af Ulrik Stabell »

Hej Thomas

Hvad der går galt ved jeg ikke, men jeg har selv en Viano med 2 elektriske skydedøre og lidt erfaring om dem, at dele ud af :shock:

Jeg havde en periode hvor dørene (primært den ene) levede deres eget liv. Den kunne finde på at skrive det du skriver med "sliding door locked" selvom den ikke var låst - altså når man prøvede at åbne den via knappen på instrumentbordet. De kunne også finde på at gå op når man satte kraftigt igang (og det gør man jo af og til 8) ). Mest irriterende er dog når skydedøren ikke lukker ordentligt ind og derfor automatisk åbner igen, hvorefter man igen skal tykke på "luk knappen", alt i mens folk tror man spiller smart med sine elektriske døre :mrgreen:

Jeg havde held med i januar, at let slibe kontakterne i døren og i b-stolben med et stykke fint smerred lærred. Derefter virkede de upåklageligt indtil for en måned siden hvor de igen begyndte at leve deres eget liv. Nu er jeg så begyndt at have en fejl med den melder bagklappen åben selvom den er lukket :roll:

Mvh
Mercedes Viano Ambiente 3.0 CDI V6-2007
Mercedes Vito 115 CDI 2.2-2006

http://www.campingeventyr.com/index.html
Thomas Hansen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. jul 2014, 15:15

Re: W639 elskydedør i baglås?

Indlæg af Thomas Hansen »

Men jeg kan slet ikke åbne døren?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: W639 elskydedør i baglås?

Indlæg af tømreren »

Undskyld jeg blander mig, for jeg har ingen forstand på elektrisk betjente skydedøre.

Men en kommentar til 'Ulrik Stabell's problem hvad angår dør der er lukket, men melder åben, har jeg. Og til andre herinde der måtte komme ud for det samme.

Det er 'micro-switchen' i dørlåsen der er kaput. Er den kaput registrerer den ikke hvis døren er lukket.

Jeg har selv problemet med min skydedør. Løsningen på problemet er at skifte låsen. Altså hele 'klumpen', idet 'micro-switchen' er integreret.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar