Ladeproblem i W210
Ladeproblem i W210
Hej har fået et nyt problem med min w210 300 d fra 95.
i går da jeg kørte hjem (ca30 km. ) fortæller den mig i displayet at jeg skal oplade batteriet, men jeg kommer uden problemer hele vejen hjem, dog med den irriterende lyd af meddellelsen der popper op hele tiden.
nå jeg prøver i dag og starte dyret, hvilket ikke var noget problem, men jeg får samme meddelelse op.... jeg måler på batteriet og ser at der er under 11. V.
min første tanke er ny generator
nå..... så efter ca et par min. tomgang begynder den at lade med ca. 13,5- 13,7 Volt. Samtidig med at der forsvinder en mærkelig mørk rumlen ude fra motorrummet....
har lavet forsøget igen et par timer senere, med nøjagtig samme resultat.
Nogen der har nogle ideer til om hvad det er ??? kan det stadig godt være generatoren???
MVH.
Dan
i går da jeg kørte hjem (ca30 km. ) fortæller den mig i displayet at jeg skal oplade batteriet, men jeg kommer uden problemer hele vejen hjem, dog med den irriterende lyd af meddellelsen der popper op hele tiden.
nå jeg prøver i dag og starte dyret, hvilket ikke var noget problem, men jeg får samme meddelelse op.... jeg måler på batteriet og ser at der er under 11. V.
min første tanke er ny generator
nå..... så efter ca et par min. tomgang begynder den at lade med ca. 13,5- 13,7 Volt. Samtidig med at der forsvinder en mærkelig mørk rumlen ude fra motorrummet....
har lavet forsøget igen et par timer senere, med nøjagtig samme resultat.
Nogen der har nogle ideer til om hvad det er ??? kan det stadig godt være generatoren???
MVH.
Dan
Re: Ladeproblem i W210
Det er generatoren, den skal lade med mell. 14,0 - 14,3V, men det er muligt at du kan nøjes med at skifte kullene/diodebroen i den.
ZOOM ZOOM.
Re: Ladeproblem i W210
Så højt ? Mente det var omkring de 13.7 volt kan du give nogen forklaring på at den først lader efter et stykke tid ?
Re: Ladeproblem i W210
Det lyder som et dårligt laderelæ
Re: Ladeproblem i W210
Er lade relæet en del af det man skifter når man skifter kul ?
Re: Ladeproblem i W210
Ja det er en samlet enhed
Re: Ladeproblem i W210
har lige tjekket det er en Valeo generator, men har lidt svært ved at se hvordan jeg får relæet af( sidder stadig på bilen) er det kun muligt at skifte kul og relæ på bosch???
kan se at der kun fåes bosch kul/relæ ved gørløse?
kan se at der kun fåes bosch kul/relæ ved gørløse?
Re: Ladeproblem i W210
Det findes også til Valeo.. Men er nok en bestillings vare.
Eventuelt ring til ejner hessel
Eventuelt ring til ejner hessel
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Ladeproblem i W210
Eller prøv TE-taxiteile.de - de tyske priser er ret fine
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Ladeproblem i W210
hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?
Mvh
Dan
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?
Mvh
Dan
Re: Ladeproblem i W210
Ja den lader ikke som den skal, den skal ligge på min. 14V i tomgang.dan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?
Mvh
Dan
Denne spænding skal være næsten uændret ved den belastning du skriver.
ZOOM ZOOM.
Re: Ladeproblem i W210
13.5-6 volt er helt ok i tomgang.. Ved en 1.000rpm og op efter, skulle den gerne ligge på 14+ Voltdan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?
Mvh
Dan
Laderelæet er sat til 14.4 volt også er der lidt spændings fald hen over kabel mellem generator og batteri via + ledningen og stel fra motor til chassis.
Bruger man meget strøm, så lader den med mindre spænding på grund af overnævnte spændingsfald.
Så de dataer du nævner er helt normalt.
Re: Ladeproblem i W210
Hvis du mener at 12,2V i tomgang er helt normalt, så tror jeg ikke at jeg forstår dit svar.JTC skrev:13.5-6 volt er helt ok i tomgang.. Ved en 1.000rpm og op efter, skulle den gerne ligge på 14+ Voltdan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?
Mvh
Dan
Laderelæet er sat til 14.4 volt også er der lidt spændings fald hen over kabel mellem generator og batteri via + ledningen og stel fra motor til chassis.
Bruger man meget strøm, så lader den med mindre spænding på grund af overnævnte spændingsfald.
Så de dataer du nævner er helt normalt.
Det du skriver som værende normalt ligger 1,3V over, hvad der er målt.
Batteriers Hvilespænding er som følger:
100% opladet 12,72 V
75% opladet 12,42 V
50% opladet 12,12 V
ZOOM ZOOM.
Re: Ladeproblem i W210
Prøv lige at læs mit svar engang til
Men Dan, hvornår har du sidst skiftet batteri?
Men Dan, hvornår har du sidst skiftet batteri?