Ladeproblem i W210

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

Hej har fået et nyt problem med min w210 300 d fra 95.
i går da jeg kørte hjem (ca30 km. ) fortæller den mig i displayet at jeg skal oplade batteriet, men jeg kommer uden problemer hele vejen hjem, dog med den irriterende lyd af meddellelsen der popper op hele tiden.
nå jeg prøver i dag og starte dyret, hvilket ikke var noget problem, men jeg får samme meddelelse op.... jeg måler på batteriet og ser at der er under 11. V. :(
min første tanke er ny generator :( :(
nå..... så efter ca et par min. tomgang begynder den at lade med ca. 13,5- 13,7 Volt. Samtidig med at der forsvinder en mærkelig mørk rumlen ude fra motorrummet....
har lavet forsøget igen et par timer senere, med nøjagtig samme resultat.
Nogen der har nogle ideer til om hvad det er ??? kan det stadig godt være generatoren???

MVH.
Dan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af BWJ »

Det er generatoren, den skal lade med mell. 14,0 - 14,3V, men det er muligt at du kan nøjes med at skifte kullene/diodebroen i den.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

Så højt ? Mente det var omkring de 13.7 volt kan du give nogen forklaring på at den først lader efter et stykke tid ?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af JTC »

Det lyder som et dårligt laderelæ
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

Er lade relæet en del af det man skifter når man skifter kul ?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af JTC »

Ja det er en samlet enhed
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

har lige tjekket det er en Valeo generator, men har lidt svært ved at se hvordan jeg får relæet af( sidder stadig på bilen) er det kun muligt at skifte kul og relæ på bosch???
kan se at der kun fåes bosch kul/relæ ved gørløse?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af JTC »

Det findes også til Valeo.. Men er nok en bestillings vare.
Eventuelt ring til ejner hessel
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

Super tak :-)
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af E 270 2001 »

Eller prøv TE-taxiteile.de - de tyske priser er ret fine :wink:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af dan »

hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?

Mvh
Dan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af BWJ »

dan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?

Mvh
Dan
Ja den lader ikke som den skal, den skal ligge på min. 14V i tomgang.
Denne spænding skal være næsten uændret ved den belastning du skriver.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af JTC »

dan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?

Mvh
Dan
13.5-6 volt er helt ok i tomgang.. Ved en 1.000rpm og op efter, skulle den gerne ligge på 14+ Volt

Laderelæet er sat til 14.4 volt også er der lidt spændings fald hen over kabel mellem generator og batteri via + ledningen og stel fra motor til chassis.

Bruger man meget strøm, så lader den med mindre spænding på grund af overnævnte spændingsfald.

Så de dataer du nævner er helt normalt.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af BWJ »

JTC skrev:
dan skrev:hej. så fik jeg en brugt generator i ... den var nu ikke i bedste stand.... men den lader... så er der bare det der undrer mig....
1. der går lige et minut eller to før den lader strøm til batteriet... kan det passe???
2. 13, 5-6 V. i tomgang med almindelig lys tændt, er det nok (Nogen mener jo 14 V.)
3. tænder jeg for absolut alt eludstyr i bilen (Incl. Sub og forstærker på fulde knald) holder den ca, 12,20 V. i tomgang lyder det meget mærkeligt?

Mvh
Dan
13.5-6 volt er helt ok i tomgang.. Ved en 1.000rpm og op efter, skulle den gerne ligge på 14+ Volt

Laderelæet er sat til 14.4 volt også er der lidt spændings fald hen over kabel mellem generator og batteri via + ledningen og stel fra motor til chassis.

Bruger man meget strøm, så lader den med mindre spænding på grund af overnævnte spændingsfald.

Så de dataer du nævner er helt normalt.
Hvis du mener at 12,2V i tomgang er helt normalt, så tror jeg ikke at jeg forstår dit svar.
Det du skriver som værende normalt ligger 1,3V over, hvad der er målt. :shock: :lol: :lol:

Batteriers Hvilespænding er som følger:
100% opladet 12,72 V
75% opladet 12,42 V
50% opladet 12,12 V
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Ladeproblem i W210

Indlæg af JTC »

Prøv lige at læs mit svar engang til :D

Men Dan, hvornår har du sidst skiftet batteri?
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Besvar