Gearkasse igen igen, og måske igen :-)
: 10. dec 2014, 17:36
Sårn lige en historie om mine oplevelser med min/mine gearkasser på min w203 c270.... gearkasse 722 640 03 234 940
Da jeg fik bilen havde den kørt km 478.000 km hvorefter den hurtigt begyndte at gå i limp home mode, det viste sig at være elektronikken i selve gearskiftet ind i bilen, nyt i og det har den så ikke gjort siden. JUHUUU
Den skiftede altid pænt hårdt, og specielt når der var koldt og gearkassen var kold, den blev nogenlunde når den blev varm, men så kunne den finde på at skifte med et ordentligt klonk, især når vejen går lidt ned af og der ikke gives ret meget gas kun lidt mere end medløb, tror det er fra 3 til 4 gear.... olien skiftet 3 gange med nyt filter hver gang, dette hjalp ikke, til sidst blev der lavet et gearkasse skyl det hjalp heller ikke, så lavede den en morgen dette nummer at jeg en morgen kørte hjemme fra og efter 3-400 meter skulle holde for rødt lys, og vil så sætte igang men bum gearne var helt væk, jeg rykkede frem og tilbage i gearstangen og til sidst kom der så meget træk i den at jeg fik den igang, og derefter gjorde den det ikke resten af den tid jeg havde denne gearkasse ca 1-2 uger....
Så her i sommers blev jeg så træt af den og måden den kørte på, at jeg og konen besluttede os for at købe en anden gearkasse, vi fandt en med 137.000 km med kmg fra kendt MB ophugger inc konverter, den blev monteret og kørte men kun lidt bedre end den gamle, den skifter også hårdt når der er koldt, men kun de første 500 meter derefter rimelig, men når jeg holder får rødt lys efter de første 500 meter, så laver den tit det nummer altså efter det er blevet koldt om morgenen at den kan ikke finde ud af om den vil skifte eller ej det er som om den skifter og så skifter tilbage igen og uden det træk der skal være, og den nye kasse kan også sommetider finde på at lave det nummer at den skifter med et ordentligt ryk/klonk når det går lidt ned ad med lidt mere gas end medløb, dette er lige meget om den er varm eller kold, men nok det meste mærkelige det er, at nogle få dage kan den kører rigtigt fint uden at den lave disse numre..... :-/ jeg kan tilføje at der i den nye gearkasse er blevet isat en ny kontaktplade, hvilket egentlig gjorde den en smule bedre men måske bare en ide jeg har, den har ligeledes fået en anden styre computer til gearkassen.. hvilket ikke hjalp...
Skal lige sige at inden der kom ny gearkasse på så blev gear olien tjekket for om der var kølervæske/vand i olien hvilket der ikke var. ingen olie i el stikket, iøvrigt nyt stik og o-ring monteret da den nye gearkasse kom på.
Så er mit spørgsmål: kan det være fordi at den ikke er kørt ind med nye gear adationer efter at der er kommet nyt gearskift og ny anden gearkasse/konverter på den, eller kan det være magnet ventilerne i huset?.... eller er det bare sådan det er? eller eller?
Men det kan vel ikke passe at en gammel Mustang fra 1965 med aut kører så meget bedre end den her :-/
jeg vil egentlig meget gerne beholde den, da den er i mega fin stand, men magter ikke mere dette gearkasse problem, så er der en der sidder med et guld korn til hvad jeg gør og det virker så er der en dusør
PLEASE HELP
Tonny
Da jeg fik bilen havde den kørt km 478.000 km hvorefter den hurtigt begyndte at gå i limp home mode, det viste sig at være elektronikken i selve gearskiftet ind i bilen, nyt i og det har den så ikke gjort siden. JUHUUU
Den skiftede altid pænt hårdt, og specielt når der var koldt og gearkassen var kold, den blev nogenlunde når den blev varm, men så kunne den finde på at skifte med et ordentligt klonk, især når vejen går lidt ned af og der ikke gives ret meget gas kun lidt mere end medløb, tror det er fra 3 til 4 gear.... olien skiftet 3 gange med nyt filter hver gang, dette hjalp ikke, til sidst blev der lavet et gearkasse skyl det hjalp heller ikke, så lavede den en morgen dette nummer at jeg en morgen kørte hjemme fra og efter 3-400 meter skulle holde for rødt lys, og vil så sætte igang men bum gearne var helt væk, jeg rykkede frem og tilbage i gearstangen og til sidst kom der så meget træk i den at jeg fik den igang, og derefter gjorde den det ikke resten af den tid jeg havde denne gearkasse ca 1-2 uger....
Så her i sommers blev jeg så træt af den og måden den kørte på, at jeg og konen besluttede os for at købe en anden gearkasse, vi fandt en med 137.000 km med kmg fra kendt MB ophugger inc konverter, den blev monteret og kørte men kun lidt bedre end den gamle, den skifter også hårdt når der er koldt, men kun de første 500 meter derefter rimelig, men når jeg holder får rødt lys efter de første 500 meter, så laver den tit det nummer altså efter det er blevet koldt om morgenen at den kan ikke finde ud af om den vil skifte eller ej det er som om den skifter og så skifter tilbage igen og uden det træk der skal være, og den nye kasse kan også sommetider finde på at lave det nummer at den skifter med et ordentligt ryk/klonk når det går lidt ned ad med lidt mere gas end medløb, dette er lige meget om den er varm eller kold, men nok det meste mærkelige det er, at nogle få dage kan den kører rigtigt fint uden at den lave disse numre..... :-/ jeg kan tilføje at der i den nye gearkasse er blevet isat en ny kontaktplade, hvilket egentlig gjorde den en smule bedre men måske bare en ide jeg har, den har ligeledes fået en anden styre computer til gearkassen.. hvilket ikke hjalp...
Skal lige sige at inden der kom ny gearkasse på så blev gear olien tjekket for om der var kølervæske/vand i olien hvilket der ikke var. ingen olie i el stikket, iøvrigt nyt stik og o-ring monteret da den nye gearkasse kom på.
Så er mit spørgsmål: kan det være fordi at den ikke er kørt ind med nye gear adationer efter at der er kommet nyt gearskift og ny anden gearkasse/konverter på den, eller kan det være magnet ventilerne i huset?.... eller er det bare sådan det er? eller eller?
Men det kan vel ikke passe at en gammel Mustang fra 1965 med aut kører så meget bedre end den her :-/
jeg vil egentlig meget gerne beholde den, da den er i mega fin stand, men magter ikke mere dette gearkasse problem, så er der en der sidder med et guld korn til hvad jeg gør og det virker så er der en dusør

Tonny