Turbo trykfald Vito

Alt vedrørende teknik
Besvar
Arne Sørensen
Indlæg: 37
Tilmeldt: 5. mar 2014, 21:42

Turbo trykfald Vito

Indlæg af Arne Sørensen »

Hej.

Er der nogen her i dette fine forum der kender til Vito problemer ?
I perioder virker det som om at min Vito 113 årg 11/2010 taber trykket på
turboen, den vil ikke tage omdrejninger og stopper med at trække ved 2200 omd. ca.
Er der steder på trykrørne til intercooler de plejer at revne eller lign. ? Der er mange rør at efterse :(

Jeg har lige fået ny trykføler til dif tryk på partikelfilteret udskiftet. Men den sætter sommetider
motor lampen i gang stadig. og tænker om de ting måske hænger sammen et sted ??
Mb e220 2008 stc. car sølv
Mb Vito 113 extra lang W639 årg 11/2010
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Dvinge »

Hvis det som sprinterne sidder der en vacum slange der kan hoppe af den er kun lige lang nok. Den går fra wastegate.

Og ellers er der mange varebiler hvor egr driller
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Arne Sørensen
Indlæg: 37
Tilmeldt: 5. mar 2014, 21:42

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Arne Sørensen »

Tak for svaret.

Jeg har været ude og se efter afhoppede slanger, men kan ikke finde nogen løse ender :o)
Det er kun i perioder den laver vrøvl, den trækker fint når den er kold.

Godt nytår.
Mb e220 2008 stc. car sølv
Mb Vito 113 extra lang W639 årg 11/2010
wetter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. jun 2018, 18:36

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af wetter »

Har en Vito 120Cdi W639 som driller...

Kørte perfekt for 1 måned siden, har stået stille da jeg skulle sælge min gamle kassebil og nu har vi så balladen.

bilen går i nødprogram - Tryk for højt Turbo og Udstødningstryk for høj

DPF er ikke stoppet iflg. Star tester og bilen har fået ny EGR ventil.

Hvis jeg kører pænt og ikke træder pedalen i bund kører bilen fint.. så snart jeg presser den (Kickdown) går den i nødprogram igen

Er der en af de følere som kan påvirke både turbo delen og udstødningstrykket -
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af tømreren »

wetter skrev:DPF er ikke stoppet iflg. Star tester
Testeren må da have vist lagrede fejl..... :roll:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Carsten G
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. jun 2018, 12:23
Geografisk sted: Danmark

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Carsten G »

Hej
Jeg har samme problem som ovenstående.
Min Viano 2,2 150 HK fra 2004, laver næsten samme fejl, når jeg presser bilen går den i nødprogram, diagnostik siger ladetryksventil fejler, er udskiftet, men når jeg presser den igen går den igen i nødprogram. meget lidt trækkraft.
Bilen går ikke ud af nødprogram ved sluk og tænd motor, kun ved reset af computer. så kører den stille og roligt igen.
Hjælp til evt. fejl ønskes?
wetter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. jun 2018, 18:36

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af wetter »

tømreren skrev:
wetter skrev:DPF er ikke stoppet iflg. Star tester
Testeren må da have vist lagrede fejl..... :roll:
Hej - ja.. den viste en EGR relateret fejl- som er rettet - men har nu den anden fejl som er udlæst via delphi tester fordi det var den eneste jeg havde ved hånde nu - tænkte der måske var andre har haft noget lignende - indtil jeg kan komme til den tester igen
wetter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. jun 2018, 18:36

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af wetter »

Carsten G skrev:Hej
Jeg har samme problem som ovenstående.
Min Viano 2,2 150 HK fra 2004, laver næsten samme fejl, når jeg presser bilen går den i nødprogram, diagnostik siger ladetryksventil fejler, er udskiftet, men når jeg presser den igen går den igen i nødprogram. meget lidt trækkraft.
Bilen går ikke ud af nødprogram ved sluk og tænd motor, kun ved reset af computer. så kører den stille og roligt igen.
Hjælp til evt. fejl ønskes?
¨Lyser din motor lampe?
Kimhz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. mar 2018, 20:02

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Kimhz »

Hej
Virker den når du slukker og starter igen, enten er det varccum ventilen den er nem at teste ellers kan der være din wastegate. Du kan teste den med vaccum men der kan stadig være en revne i membranen så når der køres uden tryk sætter den sig fast. Det gør min når jeg har kørt i kø så skal jeg skulle motoren og så virker den igen til næste kø
wetter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. jun 2018, 18:36

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af wetter »

Nej - den skal nulstilles via tester inden den kan igen - problemet er gradvist aftaget jo mere jeg kører i bilen og er nu helt væk??? Så om det var tilsodning eller kondens ?????
Kimhz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. mar 2018, 20:02

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Kimhz »

Hej igen jeg har lige min vito på værksted den har 2 dårlige dyser det sprøjter lige igennem dem og fylder mine 2 cylinder op med diesel og går i nødprog er kommet frem til at det ikke er min wastegate som er problemet men dyser
Kimhz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. mar 2018, 20:02

Re: Turbo trykfald Vito

Indlæg af Kimhz »

Hej
Så er min vito kommet hjem fra værksted det var mine 2 dyser som var problemet starter med det samme kold og varm har ikke haft nogle problemer med turbotryk forsvinder ved køkørsel 7.9.13.
Besvar