fejlkoder

Alt vedrørende teknik
Besvar
Metehan
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. jan 2015, 16:54

fejlkoder

Indlæg af Metehan »

Hej alle
Jeg har ny fået min e200 testet hos FDM, da bilen er "ny", og jeg generelt Ville vide hvordan bilen har det. Jeg skrev tidligere omkring problemer med ECO.
Der kom følgende fejlkoder i deres system

P013513 lambdasonde 1 varmestrømskreds

P034400 knastakselpositionssensor indgangsknastaksel

P068500 relæ klemme 87

530208 CAN kommunikation

U016887 kommunikation med elektronisk tændingslås

B210A84 forsyningsspænding .

FDM kunne ikke fortælle om det var alvorlige problemer. Nogen der kan gøre mig klogere på specielt det med knastaksel fejlmeldingen
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: fejlkoder

Indlæg af SLKkompressor »

Spørgsmålet er om disse fejlkoder er aktive eller inaktive og forsvinder ved sletning. Der kommer ofte en række fejlkoder når forsyningsspændingen er væk i en periode som fejlkoden for forsyningsspænding antyder.
Metehan
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. jan 2015, 16:54

Re: fejlkoder

Indlæg af Metehan »

FDM fortalte at man sagtens kan nulstille og fjerne fejlmeldinger, men at det ikke betød at det var lavet. Skal forbi forhandleren og vise ham rapporten. Er dog lidt bekymret for at de nulstiller og siger at alt er tip top, og jeg så ender med at betale for noget i fremtiden, som måske kan ordnes billigt idag.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: fejlkoder

Indlæg af BWJ »

Få en udskrift med en Startester, mange "bambustestere" opfinder mærkværdige fejl.
Det er den eneste måde at være sikker på, og du kan overbevise en forhandler.
ZOOM ZOOM.
Metehan
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. jan 2015, 16:54

Re: fejlkoder

Indlæg af Metehan »

Går ud fra aut. Mercedes har en star tester. Booker nok en tid, så jeg er mere sikker. Troede ellers at FDM havde en tester der kunne "teste" rigtigt ?
Besvar