Esp fejl W211 e220 / batteri?

Alt vedrørende teknik
Besvar
zetr3x
Indlæg: 161
Tilmeldt: 9. nov 2014, 19:44

Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af zetr3x »

Goddag,
Har lavet en tråd før omkring esp fejl på min W211 fra 04.
Den kommer og går som den vil, nogle gange kan der gå flere uger og nogle gange kun dage.
Men den stopper med esp fejlen når bilen har været slukket lidt tid og har stået.
- Har haft tester på og den sagde ratvinkelsensor.
MEN. Mit driftbatteri (det i bagagerummet) har heller ikke været så godt, og bilen har ikke kunne starte hvis den har stået en uge.
Og sommetider skriver den at den er gået i protection.
Så har mit batteri mistænkt, men ved der også sidder ude i fronten.
Kunne det være et dårligt batteri der kan være skyld i ESP fejlen?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af BWJ »

For lav batteri spænding giver som regel ESP/BAS fejl
ZOOM ZOOM.
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af aknedude »

et nyt batt. er da et førsøg værd
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af marlo »

Hej

Jeg har for 3 måneder været udsat for samme fejl, ESP virkede ikke periodisk og når bilen havde været slukket lidt tid var fejlen resat og væk, men kom igen engang imellem også nogen gange med ugers mellemrum, jeg fik udmålt på star tester og det var ratvinkelsensor det var galt med, ny sensor er nu sat i og fejlen er væk, pris ca 2500. Der er her tale om en E320 V6 fra 06´ men det er vel den samme sensor de sætter i.

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
aknedude
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. feb 2015, 15:47

Re: Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af aknedude »

Har også en pisse irt. ESP/dæktryk sensor fejl. Den kan fremkaldes ved bare at træde speederen helt i bund, bilen skal bare have tænding på så kommer fejlen, den behøver ikke engang være startet, har mistanke til en software opdatering er krævet eller, en ny speederpedal.
fejlkoden hedder "6265 lav spænding via canbus opdater software" hvad tager mercedes for at opdatere software???

en ny speeder koster 1400,- m. moms
zetr3x
Indlæg: 161
Tilmeldt: 9. nov 2014, 19:44

Re: Esp fejl W211 e220 / batteri?

Indlæg af zetr3x »

Har også haft den mistænkt eftersom den lavede fejl på den, men JTC sagde at det sagtens kunne være sensor bag
Besvar