Vito 120 cdi chip tuning?

Alt vedrørende teknik
Besvar
topflobber
Indlæg: 51
Tilmeldt: 6. dec 2010, 23:40

Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af topflobber »

Hej alle.

Kan en vito 120 cdi v6 "holde" til at blive chippet?

Mvh Tobias
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af tømreren »

NEJ!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Schak
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. nov 2011, 08:28

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af Schak »

JO, men det kommer selvfølgelig an på hvor meget og hvor meget man bruger det bagefter. Den 120´er jeg havde fik jeg chippet (OBD), og den blev
afsindig hurtig, kørte fra alt og alle i acceleration, men jeg kunne mærke på gearkassen (aut.) at det var på grænsen, og den havde altså kun kørt
ca 80.000 km.

Lars
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af BWJ »

Schak skrev:JO, men det kommer selvfølgelig an på hvor meget og hvor meget man bruger det bagefter. Den 120´er jeg havde fik jeg chippet (OBD), og den blev
afsindig hurtig, kørte fra alt og alle i acceleration, men jeg kunne mærke på gearkassen (aut.) at det var på grænsen, og den havde altså kun kørt
ca 80.000 km.

Lars
Hvad kunne du mærke :wink:
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af tømreren »

Ja, der vil naturligvis altid være delte meninger om dette, det ses også i tidligere indlæg om samme emne.

Jeg svarer ud fra egen erfaring med en Vito 120 som ikke engang kan tåle at køre i 'standard opsætning'.

Smadret momentomformer, smadret kardanaksel og smadrede drivaksler. Alt dette inden den havde rundet 200.000 km. Det kan Mercedes Benz koncernen satanedeme ikke være stolt af!!!

Vognen er simpelthen bygget af for spinkle dele, vægt og kræfter taget i betragtning.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Ja, der vil naturligvis altid være delte meninger om dette, det ses også i tidligere indlæg om samme emne.

Jeg svarer ud fra egen erfaring med en Vito 120 som ikke engang kan tåle at køre i 'standard opsætning'.

Smadret momentomformer, smadret kardanaksel og smadrede drivaksler. Alt dette inden den havde rundet 200.000 km. Det kan Mercedes Benz koncernen satanedeme ikke være stolt af!!!

Vognen er simpelthen bygget af for spinkle dele, vægt og kræfter taget i betragtning.
:D
ZOOM ZOOM.
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af greasemonkey »

det er noget fordrukken sludder, jeg har lavet mercedes varevogne i 15 år og vito w639 med Om 642 v6 motor er den stærkeste varevogn du kan opdrive det vil jeg gerne skrive under på, men intet kan holde til at blive mishandlet og ikke serviceret ordentligt, du kan sagtens chippe den HVIS du overholder olieskift på gear og motor samt lader den blive varm før du sparker til den.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af tømreren »

greasemonkey skrev:det er noget fordrukken sludder, jeg har lavet mercedes varevogne i 15 år og vito w639 med Om 642 v6 motor er den stærkeste varevogn du kan opdrive det vil jeg gerne skrive under på, men intet kan holde til at blive mishandlet og ikke serviceret ordentligt, du kan sagtens chippe den HVIS du overholder olieskift på gear og motor samt lader den blive varm før du sparker til den.
For det første har jeg intet nævnt om motoren ikke kan holde!!!!

For det andet skal du vare din mund mod at komme med indicier i retning af jeg har mishandlet og misligeholdt min vogn, når du ikke kender mig.

Og så er det forøvrigt lidt pudsigt du ikke kommenterer de andre dele jeg nævner ikke kan holde....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af greasemonkey »

haha slap dog af! jeg vil da skide på hvad du har gjort og ikke gjort men du skal da ikke begynde at fraråde folk fra noget du INTET forstand har på!
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af tømreren »

greasemonkey skrev:haha slap dog af! jeg vil da skide på hvad du har gjort og ikke gjort men du skal da ikke begynde at fraråde folk fra noget du INTET forstand har på!
'topflobber' spørger og vi er nogle der svarer.

Han spurgte ikke om svar udelukkende fra Mercedes Benz mekanikere, derfor tillod jeg mig at svare ud fra egne erfaringer. Det er heldigvis tilladt i et forum som dette.

Derudover er det fuldt forståeligt du forsvarer Mercedes Benz, når tilfældet er, du lever af at reparere vognene.

Men at påstå hårdnakket en 120'er er den stærkeste varevogn man kan købe, må stå for din egen regning. For jeg kan nævne mange dele på vognen som bliver slidt op uforholdsmæssigt hurtigt. Om det samme er tilfældet med andre mærker, skal jeg ikke udtale mig om.

Men lad os lukke den her. Så kan 'topflobber' drage sin egen konklusion ud fra svarene han har modtaget.

Hav en god weekend alle sammen.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Vito 120 cdi chip tuning?

Indlæg af Dvinge »

Nu arbejder jeg ved landets stærkeste forhandler af brugte varevogne. Og vil os sige mercedesene holder bedre i motor gearkasse osv end alle andre på markede. Men alle mærker har svagheder.

Men vil sige andre mærker har mange flere defekte og ikk kun fejl.
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Besvar