Gearkasse reklamation

Alt vedrørende teknik
Besvar
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Gearkasse reklamation

Indlæg af TonnyL »

Hej her i forum

Så er vi her igen med ja et gearkasse problem, her for 8-9 md siden fik jeg en anden gearkasse i bilen som på fakturen har kørt 137.000 km, den har egentligt aldrig kørt som jeg mener en gearkasse med det km skal kører, men det er enligt ikke det væsentligste problem, for lang tid siden fik bilen en lille hylelyd som jeg henskød til nok at være bagtøjet der havde en lille lyd, da den jo har kørt over 500.000 km, men nu er det så blevet væsentligt værre, og vi kan nu hører det kommer fra gearkassen et sted, har haft alt andet køblet fra, så her idag tog vi bundkaret af gearkassen for at tjekke olien, BUM det var fyldt med en masse små guld lignende krymmel, så nok et leje der er stået af, vores eget bud er at det er i oliepumpen til gearkassen...
MEN man har jo som sagt kun 3 md garanti og 2 års reklamationsret, så det er her reklamationsretten skal bruges, dvs jeg skal bevise at fejlen har været der hele tiden :-) det vil jeg jo selv mene giver sig selv med 137000 km skal den vel kunne holde til at kører 8000 mere uden at æde et leje, og alt er lavet efter forskrifterne på et spec Mercedes værksted da den blev skiftet, nu er det ikke sådan at der er nogen der endnu har nægtet mig at dække over noget, men vil da gerne hører om nogen har en mening til det her????

REKLAMATIONS REGLER:
http://taenk.dk/gode-raad/garanti-og-reklamationsret

VH Tonny
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af jensen »

I oliepumpen er der ikke noget guld,det eneste guld i forbindelse med pumpen er den bøsning som styrer converteren og er det fra den vil den være utæt for olie mellem motor og gearkasse
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af TonnyL »

den er ikke utæt, men fakta er at der ligger masser af glimtende smulder i olien.
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af greasemonkey »

de spåner du snakker om stammer fra lockup curben i converteren og det er kobber aflejringer.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af tømreren »

greasemonkey skrev:de spåner du snakker om stammer fra lockup curben i converteren og det er kobber aflejringer.
Jeg tillader mig lige at blande mig i tråden, idet jeg har et spørgsmål som består i, hvad 'curben' betyder.

Samtidig kan flere herinde jo risikere at få gavn af at vide hvad det betyder, i tilfældet af der konstateres spåner i gearkassen.

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af TonnyL »

Okay så, ja det ligner godt nok noget kobber smulder der ligger i bundkaret, det skulle gerne være væk på Tirsdag, kører til Tyskland og får en ombytter gearkasse og converter i den...
PS så er det måske også min converter der hyler som en generator der lader eller lign lyde?
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af greasemonkey »

husk nu for guds skyld at få skyllet køler og rør igennem inden du montere ny converter og kasse!
greasemonkey
Indlæg: 88
Tilmeldt: 26. jan 2011, 22:01

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af greasemonkey »

det der hyler er nok oliepumpen, de aflejringer kan også stamme fra lejet men det tvivler jeg på. Var olien meget brændt?
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Gearkasse reklamation

Indlæg af TonnyL »

Olien er ikke brændt....
Besvar