Start og varme problemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Start og varme problemer

Indlæg af Administrator »

Hjælp, stjernen blegner.

For et par måneder siden erhvervede jeg mig en fin lille 190e 2.3 med behageligt udstyr(elruder, soltag, automatgear og aircon).
Den er fra 1990 og har kørt ca. 50000km. Selvfølgelig er der en FDM-attest, som sagde ok til vognen.

Glad var jeg, men det er ligesom om stjernen er ved at blegne lidt.

Det største problem er at den ofte har svært ved at starte, når den er varm. Koldstart er ikke noget problem. Forhandleren har set på vognen et par gange, men det har ikke rigtigt hjulpet. Der er ofte således, at man skal prøve tre til fire gange inden den endelig med besvær kommer i gang.

Et andet problem er at den ofte bliver varm, når man holder i kø. Sidste gang jeg oplevede dette var ved en kø i ca. 10 minutter, hvor temperaturen steg til næsten 120 grader. Forhandleren siger, at det ikke betyder noget ?????

Er der nogen i klubben som har haft samme oplevelser eller kan komme med ideer eller bemærkninger jeg kan anvende overfor forhandleren???

vh

Lance Gunnarsson
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Hej og tillykke med det fine køretøj! Hat netop selv erhvervet mig en 91´er med ca. 72000 på tælleren. Dog kun en 2,0 er!
Mht. til dit startbesvær har jeg på min erfaret, at den kan lave et rimeligt godt vacuum i tanken, når den har kørt. Når du oplever startbeværet så prøv evt. lige at tage tankdækslet af. (Hvis det er det, vil du kunne høre at den hiver luft ind). Prøv så at starte igen! :wink:
Hvis der er gevinst er det sikkert tankudluftning der næsten er stoppet helt til, hvilket jo også forklarer hvorfor der er nemmere når bilen har stået længe. Hermed har den haft tid til at suge luft...

Håber det er løsningen.. :D

Mvh.
Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Re: Start og varme problemer

Lance Gunnarsson skrev:Hjælp, stjernen blegner.

For et par måneder siden erhvervede jeg mig en fin lille 190e 2.3 med behageligt udstyr(elruder, soltag, automatgear og aircon).
Den er fra 1990 og har kørt ca. 50000km. Selvfølgelig er der en FDM-attest, som sagde ok til vognen.

Glad var jeg, men det er ligesom om stjernen er ved at blegne lidt.

Det største problem er at den ofte har svært ved at starte, når den er varm. Koldstart er ikke noget problem. Forhandleren har set på vognen et par gange, men det har ikke rigtigt hjulpet. Der er ofte således, at man skal prøve tre til fire gange inden den endelig med besvær kommer i gang.

Et andet problem er at den ofte bliver varm, når man holder i kø. Sidste gang jeg oplevede dette var ved en kø i ca. 10 minutter, hvor temperaturen steg til næsten 120 grader. Forhandleren siger, at det ikke betyder noget ?????

Er der nogen i klubben som har haft samme oplevelser eller kan komme med ideer eller bemærkninger jeg kan anvende overfor forhandleren???

vh

Lance Gunnarsson
ryge dem meget nå denså kommer igang ?evt dine dysser.der drypper og så vasker den olie i cyllinder væk også er der igen komp.og har derved svært ved at starte.
Er der en el blæsser på? vis så tæk den om den virker.eller rens din køler.
og tæk at ribber er ok .
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Havde samme start problem med min diesel. Jeg har monteret em kontraventil lige efter tanken, på slangen op til motoren. Det virker super. :lol: :lol: :P
Besvar