Side 1 af 1
tændingsproblem? 280 SE - 126
: 22. mar 2015, 12:40
af Sorrybird
Hej Eksperter
Jeg har en 280 SE 126 fra 1982. Problem består i den går i stå når den bliver varm. Har konstateret at tændingen sætter ud i forbindelse med problemet. Har renset strømfordeler, rotor, nye tændrør og tændkabler. Når jeg starter igen kører motoren fint i kort tid i tomgang. Når fejlen opstår kan den ikke tage gas.
Nogen der har gode ideer.
Niels
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 22. mar 2015, 14:46
af JTC
En rensning af rotor og dæksel er ikke altid nok.. Så er plastikken i dækslet eller rotoren blevet ledene og delene skal udskiftes.
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 22. mar 2015, 15:50
af Sorrybird
Jeg prøver med nyt dæksel og rotor.
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 22. mar 2015, 16:48
af Bri_jac
Jeg har haft problemer med min MB380slc W107, hvor vakumslangen var utæt så tændingen ikke ændrede sig med omdrejningerne. så det kan du også lige tjekke når du er igang. min slange var revnet ved den ene ende
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 24. mar 2015, 19:34
af Sorrybird
Det var så ikke hverken strømfordelerdæksel eller rotor der lavede fejl. Går stadig i stå. Tændrørsgnisten ser svag og rødlig ud, så jeg mistænker nu tændspoler for at være defekt. Ved nogen hvordan man kan måle om den virker korrekt
Hilsen og tak for jeres interesse - Niels
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 24. mar 2015, 20:30
af JTC
Det kan sagtens være tændspolen. Når du tørner motoren med fuld opladt batteri på, så skal gnisten fra spole udgang og til stel, kunne springe minimum 30mm
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 26. mar 2015, 21:37
af Sorrybird
En delvis succes med ny tændspole. Kørte en længere tur uden at gå i stå, men med enkelte "hop" og nogle større hop i forbindelse med acceleration. Da jeg standsede kunne jeg ikke umiddelbart starte igen. Først skulle den blive helt kold.
Der må så være nogle reguleringer til tændingen som ikke fungerer optimalt.
Der er et omfattende vacumpakke system på såvel tænding som andre funktioner på sådan en model, og jeg har ikke nogle anvisninger på hvordan de virker og er forbundet.
Nogen der har gode beskrivelser af det?
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 26. mar 2015, 23:05
af JR
Jeg har en W123 280 CE 1978 med den samme M110 2,8 motor som din.
Min mekaniker gav den en kemikur med Bell Add rens og det hjalp gevaldigt, den havde de samme problemer som dem du beskriver,
jeg bruger det jævnligt som tilsætning i benzinen for at forebygge.
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 28. mar 2015, 09:57
af Alex B J
Sorrybird skrev:En delvis succes med ny tændspole. Kørte en længere tur uden at gå i stå, men med enkelte "hop" og nogle større hop i forbindelse med acceleration. Da jeg standsede kunne jeg ikke umiddelbart starte igen. Først skulle den blive helt kold.
Der må så være nogle reguleringer til tændingen som ikke fungerer optimalt.
Der er et omfattende vacumpakke system på såvel tænding som andre funktioner på sådan en model, og jeg har ikke nogle anvisninger på hvordan de virker og er forbundet.
Nogen der har gode beskrivelser af det?
http://www.benzworld.org/forums/w123-e- ... -m110.html
Re: tændingsproblem? 280 SE - 126
: 28. mar 2015, 17:28
af Sorrybird
Tak for hjælpen indtil nu. Nu ryger den på værksted. Problemet er at det har den været 2 gange før uden resultat. Jeg vender tilbage med en forklaring når det lykkes.