Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?
: 29. apr 2015, 18:54
Hjælp ! Min fuldstændig istandsatte 123 - 230CE´er er blevet totalskadet. ...nærmest grædefærdig efter at have investeret masser sjæl og alt for mange penge i at få den tæt på perfekt...
Jeg må videre - og kigger efter en 107´er - formentlig SLC´er. Det kan også ende med en 280CE´er... ...endda hvis omstændighederne er rigtige, så bare en ny 230CE´er. Jeg efterlyser egentlig to ting - er der nogle, der kender nogle der er i markedet for at sælge; jeg er dog kritisk ift. stand og historik (...jeg har ikke mod på en komplet restaurering igen) ?
Erfaringer med 107 modellen; opmærksomhedspunkter ? Er reservedele næsten lige så tilgængelige som min gamle 123´er - på eBay mv. Særlige rustfælder udover gængse som donkraft steder, inderskærme og soltag ? Jeg tænker at gå efter en nyere - dvs. ca. 1980 - 1985... vi gerne have modellevetidens sidste forbedringspunkter og firetrins gearkasse med... Hvilken motor er den mest interessante - driftsøkonomi og udgift til værkstedsvedligehold har betydning for mig.
Jeg får trods alt kørt omkring 5.000 km. om sommeren - og plejer at køre omkring 9 km/l med min 230´er... hvor ligger 280´ere - og 350/450´eren ??? Jeg har hørt, at de kan være voldsomt tørstige som betaling for den fantastiske lyd...
Velkommen på 22751939 eller besked/indlæg her.
/"Den fortvivlede" (Michael)
Jeg må videre - og kigger efter en 107´er - formentlig SLC´er. Det kan også ende med en 280CE´er... ...endda hvis omstændighederne er rigtige, så bare en ny 230CE´er. Jeg efterlyser egentlig to ting - er der nogle, der kender nogle der er i markedet for at sælge; jeg er dog kritisk ift. stand og historik (...jeg har ikke mod på en komplet restaurering igen) ?
Erfaringer med 107 modellen; opmærksomhedspunkter ? Er reservedele næsten lige så tilgængelige som min gamle 123´er - på eBay mv. Særlige rustfælder udover gængse som donkraft steder, inderskærme og soltag ? Jeg tænker at gå efter en nyere - dvs. ca. 1980 - 1985... vi gerne have modellevetidens sidste forbedringspunkter og firetrins gearkasse med... Hvilken motor er den mest interessante - driftsøkonomi og udgift til værkstedsvedligehold har betydning for mig.
Jeg får trods alt kørt omkring 5.000 km. om sommeren - og plejer at køre omkring 9 km/l med min 230´er... hvor ligger 280´ere - og 350/450´eren ??? Jeg har hørt, at de kan være voldsomt tørstige som betaling for den fantastiske lyd...
Velkommen på 22751939 eller besked/indlæg her.
/"Den fortvivlede" (Michael)