Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Hjælp ! Min fuldstændig istandsatte 123 - 230CE´er er blevet totalskadet. ...nærmest grædefærdig efter at have investeret masser sjæl og alt for mange penge i at få den tæt på perfekt...

Jeg må videre - og kigger efter en 107´er - formentlig SLC´er. Det kan også ende med en 280CE´er... ...endda hvis omstændighederne er rigtige, så bare en ny 230CE´er. Jeg efterlyser egentlig to ting - er der nogle, der kender nogle der er i markedet for at sælge; jeg er dog kritisk ift. stand og historik (...jeg har ikke mod på en komplet restaurering igen) ?

Erfaringer med 107 modellen; opmærksomhedspunkter ? Er reservedele næsten lige så tilgængelige som min gamle 123´er - på eBay mv. Særlige rustfælder udover gængse som donkraft steder, inderskærme og soltag ? Jeg tænker at gå efter en nyere - dvs. ca. 1980 - 1985... vi gerne have modellevetidens sidste forbedringspunkter og firetrins gearkasse med... Hvilken motor er den mest interessante - driftsøkonomi og udgift til værkstedsvedligehold har betydning for mig.

Jeg får trods alt kørt omkring 5.000 km. om sommeren - og plejer at køre omkring 9 km/l med min 230´er... hvor ligger 280´ere - og 350/450´eren ??? Jeg har hørt, at de kan være voldsomt tørstige som betaling for den fantastiske lyd...

Velkommen på 22751939 eller besked/indlæg her.

/"Den fortvivlede" (Michael)
W204 2013 & W123 1982
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Indlæg af JTC »

Ang motor type er smag og behag. Men går du også efter V8ere, så gå efter 450eren og op efter, ellers er det for lidt effekt i forhold til den ekstra motorvægt.

Når vi er i de ældre samleobjekter, så er rust mere et spørgsmål om hvordan der er passet på bilen gennem tiden.
Inden køb, så få den op på en lift og gå hele bilens bund igennem (Husk at tjekke inderskærme for og bag)

Reservedele begynder at være samme problem som på W123ere.. Mange af dem er udgået fra Mercedes reservedels liste.. Men kan være heldig med e-bay eller lign.

Med det lille km til om året, så havde jeg til enhver tid valgt en V8er

Og skal det være en som holder prisen godt, så skal det være den senere 107er i en 560 udgave.. Men de er selvfølgelig også det dyre i indkøb
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Re: Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Hej Jacob, Tak for ordene. ...den totalskadede 230´er, er den guldfarvede, som du skiftede toppakning på, sidste år... vi ser hvad der sker.

mvh. Michael
W204 2013 & W123 1982
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Indlæg af JTC »

Når det er den.. Okay det var da surt.

Den fik jo renovert motor, omlakeret og alt det :shock:
Problemet med renovering og når den bliver totalskadet, er nok at forsikringen sjældent prissætter en returering af bilen som de burde
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Råd og erfaringer med 107 -SL/SLC (og 280CE)?

Indlæg af Bri_jac »

Øv hvor ærgerligt med din bil...

Jeg har selv en Mb 380SLC / W107, og jeg kan sige at jeg VILLE have en 8 cylindret... min bil kører 6-8km per liter. Men jeg kører også kun selv om sommeren og få km.

Som allerede nævnt af de andre i tråden. RUST er det som skal tjekkes.
Min blev renoveret for nogle år siden og jeg kunne købe det meste af Mercedes i Ringsted. ellers var det hos ham her jeg købte dele:
http://www.sls-hh-shop.de/280-500SL-C-R-C107/
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Besvar