Ate ceramic bremser erfaringer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af Alex B J »

Jeg skal snart til at skifte bremser hele vejen rundt.
Har fået tudet ørene fulde af at det er bedst med de originale,men jeg kunne godt tænke mig at benytte ate ceramic som skulle støve meget mindre..
Er der nogle herinde som har inputs?
Ate har jeg brugt før og kvaliteten og holdbarhed har været i top...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
kimkho
Indlæg: 67
Tilmeldt: 9. okt 2016, 17:41
Geografisk sted: Vestjylland Videbæk

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af kimkho »

Fik du prøvet ATE ceramic bremseklodser ? jeg står nemlig også snart , til at skal have nye bremser , og vil vælge ceramic , hvis de er lige så gode som originale bremsemæsig
Mercedes Benz C220 S204 T Avantgarde 2012
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af eclips »

hej lidt indput ,,, jeg har i et år nu kørt med ATE ceramic ,, det er rigtigt de støver sviner mindre end de originale , og de bremser
rigtig godt , hilsen allan
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af Alex B J »

De bremser lige så godt som originalt,bremsestøv de frembringer er meget lyst og nemt at fjerne...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
kimkho
Indlæg: 67
Tilmeldt: 9. okt 2016, 17:41
Geografisk sted: Vestjylland Videbæk

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af kimkho »

Alex B J skrev:De bremser lige så godt som originalt,bremsestøv de frembringer er meget lyst og nemt at fjerne...
Men er der så noget med at man skal træde hårdere på bremsepedal end med original ?
Mercedes Benz C220 S204 T Avantgarde 2012
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af SHC »

kimkho skrev:
Alex B J skrev:De bremser lige så godt som originalt,bremsestøv de frembringer er meget lyst og nemt at fjerne...
Men er der så noget med at man skal træde hårdere på bremsepedal end med original ?
Jeg mener ikke der skal trykkes hårdere på pedalen. Jeg har kørt med ATE's keramiske klodser i et stykke tid, og er meget tilfreds. Den bremser godt, og der har ikke været noget at bemærke - udover mindre bremsestøv der er meget nemt at vaske af - dvs. Flotte fælge hele tiden. Kan varmt anbefales.
Hilsen Steen
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af Alex B J »

Jeg syntes ikke pedalen skal belastes med mere kraft!
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
kimkho
Indlæg: 67
Tilmeldt: 9. okt 2016, 17:41
Geografisk sted: Vestjylland Videbæk

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af kimkho »

Alex B J skrev:Jeg syntes ikke pedalen skal belastes med mere kraft!
OK tak vil bare være sikker , og så har bilen Distronic plus , så det skal jo også passe til systemet
Mercedes Benz C220 S204 T Avantgarde 2012
kimkho
Indlæg: 67
Tilmeldt: 9. okt 2016, 17:41
Geografisk sted: Vestjylland Videbæk

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af kimkho »

Jeg har tænkt mig måske at købe dette sæt https://www.motoroel-king.de/de/ersatz- ... 300mm.html
Er der andet man normalt køber med f.eks bremsebakker til håndbremse , nye bolte , bremsepasta , førringsbolte ?
Skal der bruges noget specialværktøj ved skift af bremser ?
Mercedes Benz C220 S204 T Avantgarde 2012
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Ate ceramic bremser erfaringer

Indlæg af SHC »

kimkho skrev:Jeg har tænkt mig måske at købe dette sæt https://www.motoroel-king.de/de/ersatz- ... 300mm.html
Er der andet man normalt køber med f.eks bremsebakker til håndbremse , nye bolte , bremsepasta , førringsbolte ?
Skal der bruges noget specialværktøj ved skift af bremser ?
Det er normale ikke nødvendigt at skifte bremsebakkerne - der er ikke det store slid på dem. Specialværktøjer ej nødvendigt. Hvis der ikke er noget i vejen med boltene og føringsboltene så genbrug. Ellers skal du bruge div. siloconefedt til føringsboltene, anti-seize fedt til skiver, bremserens osv.
Hilsen Steen
Besvar