ned med bagsæderne

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

ned med bagsæderne

Indlæg af Ronny85 »

Hej igen
Hvordan ligger jeg mine bagsæder ned. Har kigget og kigget men KAN ikke finde noget.
w211 2003 270
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Alex B J »

Kan man ikke i sedan .....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Ronny85 »

Øv.
Kan man så lave hullet i midten "hult" altså så der er gennemgang gra baggagen til bagsædet?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Alex B J »

Nej du kan ikke lave skihul ,der er sikkert også stålbagplade
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af tømreren »

Hvis man er lidt ferm på fingrene, kan man skære hul i bagbeklædningen, afslutte kanten rundt med en passende gummiliste og sy en skipose ind i hullet bag armlænet.

BMW kan..... :roll:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Alex B J »

Og med den løsning har tyve så endnu nemmere adgang til kabine eller fra kabine til bagagerum ikke så smart ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af tømreren »

Fuldstændig korrekt.

Men nu blev der spurgt om man kunne etablere gennemgang. Og det svarede jeg på!

Men for øvrigt skal man da være ualmindelig uheldig at få stjålet effekter fra bagagerummet, fordi en tyv tænker; 'ham der ejer den flotte Mercedes Benz E270, har garanteret etableret gennemgang i bagsædet til bagagerummet, så jeg forsøger da at komme til det ad den vej'...... Hold nu op! :roll:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Ronny85 »

:) haha tak for svar
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af JayZee »

Mener "skipose"/nedfældelige bagsæder? kan fås som ekstraudstyr, så det kan vel lade sig gøre, men det er nok nemmest (kun muligt!) hvis det gøres fra fabrikken :o
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Alex B J »

Slikpose er gennemgang bag ved dit armlæn på bagsædet ,dvs der er skåret i metalpladen i sæderyg ,det er ikke ensbetydende med at ryggen kan lægges ned
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Lars Hansen »

Vær lige opmærksom på, at sådan et hul, med stor sandsynlighed vil risikerer at bilen ikke kan godkendes til syn fremover. Den jernplade er ofte en del af bilens selvbærende karrosseri og bilen mister styrke når man laver huller i, eller fjerner hele eller dele af pladen.


MVH. Lars H
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af ThomasDK »

Det her ved jeg lidt om, da jeg har forsøgt at få en skilem+ pose monteret.
JA - i andre biler kan man bare skære hul, det kan man ikke på en E klasse.

Vil man kunne lægge sæderne ned så skal man have en helt ny bagsæde ryg (ikke bare en reservedel) der er hængslet i bunden til bilen, da den som standard har en fast metalplade som ryglæn sidder fast i. Derudover skal man have et nyt ryglæns betræk, det bliver meget dyrt.

Det samme gælder bare man vil have en skipose i, det er ikke bare at gøre det, for det udløser bla at man også her skal have nyt indtræk bagerst samtidigt. Mercedes CPH sagde at det kostede 20.000 +, og det var en sådan en kompliceret uautoriseret omgang, at de helst ikke ville rode med det. Det var nu ærligt nok. De bad mig høre andre steder, og sagde høfligt nej tak til at forsøge.
Jeg hørte så ad hos Gørløse.
De havde prøvet at skære hul i pladen og montere en skilem en gang før, men det var noget de nærmest fortrød, da bilen ikke er bygget og monteret til sådan en opgave. De havde virkeligt problemer med det.
Så det bedste råd jeg fik fra begge var, at finde en sjælden ryg magen til hos en hugger og få den monteret. Eller købe hele skidtet nyt og få monteret, og det er næsten billigere at købe en anden bil i stedet.

Så hvis vi ikke har folk på bagsædet på skiferie kan vores ski heldigvis stå på tværs bag forsæderne, da bilen jo er bred.
Er i hvert fald yderst obs på det næste gang jeg handler hvis jeg skal have en E klasse igen.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af Ronny85 »

Hellere bruge en tagboks så
Alt andet bliver for kompliceret
PeterZ
Indlæg: 53
Tilmeldt: 23. jun 2014, 21:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: ned med bagsæderne

Indlæg af PeterZ »

Hej,

Jeg har en 2003 E320 CDi S211, der er skilem bag midter armlænet + jeg kan lægge sæderne ned, så det går.
Min tidligere bil BMW 540i sedan havde skilem og pose så bilen ikke bliver beskidt indvendig men f..... besværlig at pakke posen sammen.
/Peter

03 S211/E320 CDi Avantgarde
01 SAAB 9-5, 2,3t, Estate
Besvar