Opfyldning af aircon...

Alt vedrørende teknik
Besvar
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Opfyldning af aircon...

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Jeg er ved at købe en 107'er hvor der skal fyldes "freon" på for at det kan køre igen... Men jeg har læst noget om at det kan være et problem. Hvad er der af løsninger ?
W204 2013 & W123 1982
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Opfyldning af aircon...

Indlæg af Alex B J »

Systemet skal vel ændres så det kan bruge et mere modernede kølemiddel ?
Jeg vil skyde på det hedder anden kompressor og pakninger i sådan et tilfælde
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Opfyldning af aircon...

Indlæg af Ronny85 »

Der var en hjemmeside, hvor du kunne købe det i flaske, og bare åbne en ventil, og sprøjte det ind. ellers koster det 1000 kr
Havde engang en bil, hvor AC ikke virkede, bestilte sættet fra nettet, og påfyldte anlægget, og efter det virkede det
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Opfyldning af aircon...

Indlæg af Lars Hansen »

Jeg har for en del år siden fået fikset sådan en lille sag, på en gammel BMW som også kørte med noget antikveret udstyr, hos dette firma:
http://www.dansk-kole-service.dk/ i Greve. De har normalt kølemiddel til de gamle anlæg og kan servicere den slags. Samtidig var det ret billigt at få påfyldt. mener jeg betalte manden 200 kr og 6 dåsebajere for det ;-)

Jeg ville dog nok, om jeg var i dine sko, få opgraderet dit klima anlæg så det kan kører med de nymodens kølemidler, da det bliver sværere og sværere at finde værksteder med kølemiddel, ekspertise og ikke mindst lyst til at rode med tingene. De gamle kølemidler som bl.a. freon blev jo udfaset fordi de var meget "triste" fir vores miljø og fordi de er RET sundhedsskadelige for folk at arbejde med.
Freon kan, på kort sigt, give en ret heftig og langvarrig diarré, hvis man kommer til at indånde det og på længere sigt, giver det et hav af dårligdomme som ikke kender det fulde omfang af endnu, men som stensikkert er livsforkortende og ikke til at spøge med og sidder du i en bil med et utæt anlæg som måske sender sagerne ind i kabinen...You do the math... :-)


MVH. Lars H
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
mkj 230ce 1982
Indlæg: 33
Tilmeldt: 17. nov 2011, 18:47
Geografisk sted: Greve

Re: Opfyldning af aircon...

Indlæg af mkj 230ce 1982 »

Takker - jeg bor selv omkring Greve- så jeg prøver lige dem... Men - er der nogle der med et slag på tasken har en ide om, hvad en ombygning at anlægget vil koste ??? Den anden udfordring med det nuværende, tænker jeg kan være udtørrede pakninger, hvis det har stået uvirksomt længe - og derfor alligevel skal bygges om...?

Er det noget, som JTC laver ?
W204 2013 & W123 1982
Besvar