Oliefyr w639 vito

Alt vedrørende teknik
topflobber
Indlæg: 51
Tilmeldt: 6. dec 2010, 23:40

Oliefyr w639 vito

Indlæg af topflobber »

Hej. Jeg skal købe et nyt fyr til min vito da det gamle er stået af. Det er et Eberspacher. Mercedes tager tårn høje priser for dem. Er der steder i Tyskland eller andre steder det er billigere ? Mvh Tobias
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af Alex B J »

Nu ved jeg ikke lige hvilken type som er monteret i din bil fra ny
Hydronic 5 evt ?
https://www.standheizung-braun.de/ebers ... echer.html
Alternativ er Padborg elektro også tit skarp med priser .
Ved du evt hvad defekten er på dit fyr ? Styreprint /brændkammer osv
Hvis du er til brugt kunne et fra en bil med få km også være en mulighed
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af BWJ »

topflobber skrev:Hej. Jeg skal købe et nyt fyr til min vito da det gamle er stået af. Det er et Eberspacher. Mercedes tager tårn høje priser for dem. Er der steder i Tyskland eller andre steder det er billigere ? Mvh Tobias
Et ombytter hos Mercedes ca. 3800,-!?
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af Alex B J »

BWJ skrev:
topflobber skrev:Hej. Jeg skal købe et nyt fyr til min vito da det gamle er stået af. Det er et Eberspacher. Mercedes tager tårn høje priser for dem. Er der steder i Tyskland eller andre steder det er billigere ? Mvh Tobias
Et ombytter hos Mercedes ca. 3800,-!?
Der er da intet tårnhøjt i den pris hvis den holder...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

Kr. 3.800,- inkl. moms er en rigtig fornuftig pris.

Kan du oplyse hvilken autoriseret Mercedes Benz forhandler der sælger til den pris? For da jeg forespurgte på ombytter hos autoriseret Mercedes Benz for et halvt år siden, var svaret at de KUN solgte nye. Og jeg har endnu ikke handlet et.

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

Ja, hvis den holder.....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Kr. 3.800,- inkl. moms er en rigtig fornuftig pris.

Kan du oplyse hvilken autoriseret Mercedes Benz forhandler der sælger til den pris? For da jeg forespurgte på ombytter hos autoriseret Mercedes Benz for et halvt år siden, var svaret at de KUN solgte nye. Og jeg har endnu ikke handlet et.

På forhånd tak.

Venligst tømreren
Min lillebror fik ombytter til en E270CDI sidste vinter hos Hessel i Roskilde.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

Mange tak for oplysningen 'BWJ'.

Jeg vil tage kontakt til dem og forhøre mig om de stadig forhandler ombyttere.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
topflobber
Indlæg: 51
Tilmeldt: 6. dec 2010, 23:40

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af topflobber »

Jeg syntes ikke en ombytter er noget værd. Det er gamle fyr de reparerer. Så de har måske skiftet et glæderør eller en blæsermotor. Men hvad så et halvt år efter? Så går det måske i stykker med en anden fejl. Jeg hælder mest til nyt eller selv reperere det man har. Min skal have skiftet blæsermotor. Dog koster den 1800 plus moms. Derfor tænker jeg i nye baner. Eventuelt med et fyr fra tyskland?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af Alex B J »

Stumperne er en del biligere i Tyskland...
http://standheizung-ersatzteile.com/sta ... v-hydronic
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

For det første vil det være vanvittigt at skifte blæsermotor, for du risikerer samtidig med udskiftningen, eller umiddelbart efter, at gløderør eller relæ dør. Og pludselig har du brugt flere penge og mere tid på at reparere, end hvis du havde udskiftet til nyt.

For det andet, hvad angår ombytter, må man antage det er totalt renoveret og der gives 2 års garanti på. Og så er det jo et rigtig godt køb. For som 'Alex BJ's link ganske fint viser, er der ikke noget at spare på at handle nyt i Tyskland....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af Alex B J »

tømreren skrev:For det første vil det være vanvittigt at skifte blæsermotor, for du risikerer samtidig med udskiftningen, eller umiddelbart efter, at gløderør eller relæ dør. Og pludselig har du brugt flere penge og mere tid på at reparere, end hvis du havde udskiftet til nyt.

Hvad angår ombytter, må man antage det er totalt renoveret og der gives 2 års garanti på. Og så er det jo et rigtig godt køb.
Stop lige en halv...
Hvorfor skulle gløderøret dø fordi du skifter blæser?
Gløderøret er jo bare en sliddel..
Hvorfor skulle relæ brænde af,hvis der overhovedet er et og ikke bare et styreprint...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

Det er jeg blevet oplyst om, af flere autoelektrikere. Det er deres erfaringer, at der ofte ryger én eller flere komponenter når man begynder at rode med det.

Og jeg skal beklage hvis jeg har udtrykt mig ukorrekt, det er muligt det hedder et styreprint og ikke relæ.....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af Alex B J »

Jeg har skiftet komponenter på et par fyr efterhånden og har aldrig været ude for det....
Det afh selvfølgelig også af fyrets generelle tilstand om det kan svare sig at bytte dele ud...
Set ud fra indtjening er det jo bedre at sælge en komplet ny enhed med garanti...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Oliefyr w639 vito

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Jeg har skiftet komponenter på et par fyr efterhånden og har aldrig været ude for det....
Det afh selvfølgelig også af fyrets generelle tilstand om det kan svare sig at bytte dele ud...
Set ud fra indtjening er det jo bedre at sælge en komplet ny enhed med garanti...
Det er muligt du aldrig har oplevet det.

Men set i lyset af vi her drøfter komponentudskiftning på oliefyr der har en alder på 7-8 år og måske har været udsat for flere tusinde tændinger, kontra indkøb af nyt, så viser mange erfaringer, at der er potentiel stor risiko for der i umiddelbar fremtid, vil være behov for udskiftning af én eller flere komponenter efterfølgende.

Man kan naturligvis tage chancen og blot skifte den pågældende komponent der er i stykker, men jeg ville personligt ikke. Risikoen for at smide gode penge efter dårlige, er alt for stor!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar