Træk og Comand

Alt vedrørende teknik
Besvar
dingeling
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2015, 09:21
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Træk og Comand

Indlæg af dingeling »

Hejsa
Ny Mercedes ejer som lige vil spørge eksperterne :D
Jeg har købt en C350 stationcar fra november 2011(face liftet) der er importeret fra Tyskland. Der er desværre ikke træk på, men det skal der. Jeg har fundet et aftageligt på Rameder http://www.rameder.dk/anhaengertraek-af ... 437-4.html der er til at betale. Jeg skal selvfølgelig også have et elsæt, og her bliver jeg i tvivl. Skal jeg vælge et universal eller et der er modelbaseret. Det er næsten samme pris, men det der passer til bilen skal vel kodes, og kan man det i den "hemmelige" menu?

Andet spørgsmål er omkring anlægget. Det sidder et Comand Online i bilen. Jeg regner med at det er med 4.5 firmware. Kan dette opdateres til 4.7, og i så fald vil jeg så kunne bruge min iPhone til at gå på nettet?

Erling
4070 Kr. Hyllinge
Mercedes C350 3,0 CDi st.car aut. BE fra 2012 Facelift AVANTGADE med det meste i komfort og el.
Kone og datter bil er SKODA Citigo fra 2013
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Træk og Comand

Indlæg af SLKkompressor »

Du har købt dig en rigtig dejlig bil i samme klasse kun overgået af en 205er. Fuldfør handlingen med at få monteret et svingbart træk. Du vil glæde dig over det så længe du har bilen. Lige indtil du køber en 205er også med svingbart træk.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Træk og Comand

Indlæg af jensen »

SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Træk og Comand

Indlæg af SLKkompressor »

Ja og for at få det hele til at "svinge" sammen skal trækket kodes ind i bilens computer med Star tester. Bilen skal nemlig have besked hver gang der kobles en anhænger på og det sker ved en lille kontakt som er indbygget i el koblingen på et ledningsnet som passer til en MB.
Høegh
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. nov 2013, 20:26

Re: Træk og Comand

Indlæg af Høegh »

Hvis man køber det rigtige elsæt feks på ebay de, skal bilen IKKE kodes, bare monteres og alle stik og sikringsholder ligger klar bagi. bom
w211 350 gasoline :arrow:
dingeling
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2015, 09:21
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Re: Træk og Comand

Indlæg af dingeling »

Høegh skrev:Hvis man køber det rigtige elsæt feks på ebay de, skal bilen IKKE kodes, bare monteres og alle stik og sikringsholder ligger klar bagi. bom
Den der bliver linket til på ebay med svingbart træk, er det et "rigtigt"?

Og er der nogen der ved det omkring Comand online problemet?

Tak for de svar der allerede er kommet :lol:
Mercedes C350 3,0 CDi st.car aut. BE fra 2012 Facelift AVANTGADE med det meste i komfort og el.
Kone og datter bil er SKODA Citigo fra 2013
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Træk og Comand

Indlæg af JayZee »

Jeg er ikke 100% sure, men tror ikke at du kan få din COMAND på nettet (over iPhone) uanset hvilken firmware du opgraderer til - desværre :(
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Høegh
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. nov 2013, 20:26

Re: Træk og Comand

Indlæg af Høegh »

Vil ikke ligge hoved på blokken.Men det jeg købte inc elsæt i tyskland. til min w211 350 var også med en lille sort boks,
fik også at vide at den skulle kodes, men det var bare at montere, stik kan ikke sidde forkert, selvfølgelig kan jeg ikke anbefale at montere et træk, uden lidt fagkundskab.
men det er ikke det store da det hele er forberedt.
w211 350 gasoline :arrow:
dingeling
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2015, 09:21
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Re: Træk og Comand

Indlæg af dingeling »

Bare en lille opdatering.
Jeg endte med at købe det som Jensen anbefalede på e-bay. Jeg skulle dog være helt sikker, så jeg skrev til han, men ikke svar. Så fik jeg en god ven til at ringe, for mit tyske ordforråd kan ligge et meget lille sted. Efter en uges skrive og ringen, kom der en pakke med en del dele. Jeg havde også bestilt bakkamera. En fire dage skulle der gå før selve trækket kom, men alt var fint. Jeg blev dog overrasket over hvor mange ledninger og bokse der skal til. Det tog ca. ½ dag at sætte trækket på, da min og min kammerat ikke havde prøvet at skille en Mercedes før, og der skal noget af! Jeg endte med at give 872 Euro (6.500 kr.) for komplet træk, ny dækside i bagagerummet, da klappen skulle være flad, kamera og forkromet liste. Inkl. porto.
Efterfølgende betalte jeg mig fra at få sat ledningerne til trækket og kameraet sammen. Det viste sig at der ikke var behov for kodning til hverken træk eller kamera.
Det eneste jeg nu mangler, er at få trækket "lovligt". Er der nogen "nem" vej, eller skal jeg betale for et syn. Nogen bud?
Mercedes C350 3,0 CDi st.car aut. BE fra 2012 Facelift AVANTGADE med det meste i komfort og el.
Kone og datter bil er SKODA Citigo fra 2013
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Træk og Comand

Indlæg af jensen »

Jeg kan ikke se der er kommet besked eller mail, ang.trækket kan du læse regler på kørekort-guiden.dk
dingeling
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. mar 2015, 09:21
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Re: Træk og Comand

Indlæg af dingeling »

jensen skrev:Jeg kan ikke se der er kommet besked eller mail, ang.trækket kan du læse regler på kørekort-guiden.dk
Der står jo det hele. Tak for hjælpen :-)
Mercedes C350 3,0 CDi st.car aut. BE fra 2012 Facelift AVANTGADE med det meste i komfort og el.
Kone og datter bil er SKODA Citigo fra 2013
Besvar