C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvogn

Alt vedrørende teknik
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvog

Indlæg af Aliaz »

Alex B J skrev:Punkt 1.Hvilken tester har du målt med?
Punkt 2.Har ombytter kassen fungeret uden problemer indtil nu hvor den skal til at trækkke tungt læs?
Punkt 3.Ombytter er jo et vidt begreb,er det en renoveret eller bare en brugt hyldevare med lav km stand...
1) Tror det er en Bosch - i hvert fald ikke STAR.
2) Kan ikke vide det - kan godt følge dig.
3 igen, kan godt følge dig. Jeg kan undersøge om det er en renoveret eller bare en brugt.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvog

Indlæg af Aliaz »

Alex B J skrev:Hvis du skal skifte noget er det både køler og oliekøler,da det er en sammenbygget enhed....
Ved du, hvad det cirka koster at skifte? Jeg mindes de har forsøgt med anden eller større blæser.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvog

Indlæg af Alex B J »

Altså værkstedet har jo prøvet at løse køleproblement,evt med en kraftigere blæser...
Næste spm er så er bilen fabriksmæssigt gearet til at trække campingvogn af hvis str,uden det går ud over gearoliekølingen..
Der kan selvfølgelig også være ringe køling i den fabriksmonteret køler,stoppet ribber osv...
Spm er om du ikke er ude i en situation hvor du skal have en større og evt seperat oliekøler monteret evt...
Grunden til at kassen ikke skifter op,er vel at den bliver overbelastet !
Det hjælper jo ikke at opgradere blæseren,hvis din oliekøler er underdimensioneret til den belastning som kassen udsættes for...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvog

Indlæg af TonnyL »

Alex B J skrev:Hvis du skal skifte noget er det både køler og oliekøler,da det er en sammenbygget enhed....

I min W203 c270 er gearkasse køleren ikke bygget sammen med min køler ude i fronten, den har en separat køler til gearkassen... jeg troede også selv den var bygget sammen med motorkøleren, men som sagt er det åbenbart ikke alle der er det.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: C220 W203 '03 Vil ikke skifte højere gear med campingvog

Indlæg af Alex B J »

TonnyL skrev:
Alex B J skrev:Hvis du skal skifte noget er det både køler og oliekøler,da det er en sammenbygget enhed....

I min W203 c270 er gearkasse køleren ikke bygget sammen med min køler ude i fronten, den har en separat køler til gearkassen... jeg troede også selv den var bygget sammen med motorkøleren, men som sagt er det åbenbart ikke alle der er det.
Den større blæser må så være med henblik på at bilen ikke bliver for varm kølevæskemæssigt....
Mener nu også at kunne huske at den køler olie med en lille firkantet køler
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar