Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Min 190E 2,6 fra 1988 km 93000 bruger en del olie. Mindst 1 liter per tankfuld benzin. Derudover soder tændrørene til - så meget at de skal renses ellers/skiftes jævnligt. Ellers går motoren ujævnt og mister også trækkraft til sidst. Når jeg giver godt med gas kommer der også hvid/lys røg fra udstødningen. Har hørt at det evt. kan være toppakningen men...?
Derudover har jeg nu oplevet, at motoren sætter ud. Den kan startes igen efter at have stået stille et stykke tid.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt, og hvad omfanget af reperationsomkostninger kunne løbe op i. Jeg modtager også meget gerne anbefalinger af et godt og rimeligt værksted i storkøbenhavn.
På forhånd tak
Søren
Derudover har jeg nu oplevet, at motoren sætter ud. Den kan startes igen efter at have stået stille et stykke tid.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt, og hvad omfanget af reperationsomkostninger kunne løbe op i. Jeg modtager også meget gerne anbefalinger af et godt og rimeligt værksted i storkøbenhavn.
På forhånd tak
Søren
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Kør evt til jtcmb eller Google citygarage(sydhavn MB specialist)
Aftal pris begge steder og undgå "dansker priser"
Dansker pris(overpris fx. Skulle jeg give 2600 for olie og filter og luft og pollen)
Aftal pris begge steder og undgå "dansker priser"
Dansker pris(overpris fx. Skulle jeg give 2600 for olie og filter og luft og pollen)
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Det lyder desværre til at den motor ikke har det så godt.
Kunne forstille mig at med det lave km tal, den har stået stille længe og at stempelringene har sat sig/knækket + at ventilstyrne heller ikke har det for godt.
Sådan en motor er ikke så dyr i indkøb og den er nem at skifte. Så man skal ikke bruge for meget tid på den, før at det bedre kan svare sig bare at skifte den. Så kan man også bytte den ud med en 3.0, den passer lige over og giver 20hk oven i
Kunne forstille mig at med det lave km tal, den har stået stille længe og at stempelringene har sat sig/knækket + at ventilstyrne heller ikke har det for godt.
Sådan en motor er ikke så dyr i indkøb og den er nem at skifte. Så man skal ikke bruge for meget tid på den, før at det bedre kan svare sig bare at skifte den. Så kan man også bytte den ud med en 3.0, den passer lige over og giver 20hk oven i
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Prøv som det første det her, http://www.belladd.dk/ServiceRens/ServiceRens-2B.html hovedet på blokken (næsten) det vil ret sikket løse dit problem.sskelbo skrev:Min 190E 2,6 fra 1988 km 93000 bruger en del olie. Mindst 1 liter per tankfuld benzin. Derudover soder tændrørene til - så meget at de skal renses ellers/skiftes jævnligt. Ellers går motoren ujævnt og mister også trækkraft til sidst. Når jeg giver godt med gas kommer der også hvid/lys røg fra udstødningen. Har hørt at det evt. kan være toppakningen men...?
Derudover har jeg nu oplevet, at motoren sætter ud. Den kan startes igen efter at have stået stille et stykke tid.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt, og hvad omfanget af reperationsomkostninger kunne løbe op i. Jeg modtager også meget gerne anbefalinger af et godt og rimeligt værksted i storkøbenhavn.
På forhånd tak
Søren
ZOOM ZOOM.
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Giv den også belladd olie rens og nu olie og filter
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Gir rigtig god mening men husk, først EFTER førnævnte kur, da en stor del "affald" vaskes ned i olien.Ronny85 skrev:Giv den også belladd olie rens og nu olie og filter
ZOOM ZOOM.
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Lad være med at smide penge efter trylledrikke i det her tilfælde!!
En motor der bruger 1 liter olie per tankful benzin, bliver ikke lige vupti fixet ved at hælde en adetiv i olien.
En motor der bruger 1 liter olie per tankful benzin, bliver ikke lige vupti fixet ved at hælde en adetiv i olien.
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Men man kan risikere at blive vupti meget rigere, fremfor blindt at hælde en ny motor i.
ZOOM ZOOM.
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Tak for svarene.
Det er rigtigt at bilen ikke har kørt langt og jeg købte den i januar af et dødsbo. Den kan derfor godt have stået stille i en periode. Den har dog kørt fint indtil videre - på nær det store olieforbrug.
Lige nu kan den dog ikke starte. Falckmanden var overbevist om, at det er brændstofpumpen den er gal med. Kan de to ting have noget med hinanden at gøre?
Og hvad ville en evt. ny brugt motor koste med montering og risikerer man ikke bare at få en motor med andre fejl? Min har jo kun kørt 93000 - og det er med garanti. Den burde vel kunne holde til at stå stille en periode eller?
Mange hilsener
Søren
Det er rigtigt at bilen ikke har kørt langt og jeg købte den i januar af et dødsbo. Den kan derfor godt have stået stille i en periode. Den har dog kørt fint indtil videre - på nær det store olieforbrug.
Lige nu kan den dog ikke starte. Falckmanden var overbevist om, at det er brændstofpumpen den er gal med. Kan de to ting have noget med hinanden at gøre?
Og hvad ville en evt. ny brugt motor koste med montering og risikerer man ikke bare at få en motor med andre fejl? Min har jo kun kørt 93000 - og det er med garanti. Den burde vel kunne holde til at stå stille en periode eller?
Mange hilsener
Søren
Re: Stort olieforbrug MB 190E 2,6
Hvis bilen ikke kan starte
1 trækker starteren motoren rundt
2 er der gnist på tændrørene
3 er der brændstof frem til dem...
Iøvrigt er det også væsentligt at på trods af den lave km stand,om der er skiftet olie filtre osv....
1 trækker starteren motoren rundt
2 er der gnist på tændrørene
3 er der brændstof frem til dem...
Iøvrigt er det også væsentligt at på trods af den lave km stand,om der er skiftet olie filtre osv....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde