Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Alex B J »

Hvad skal der bruges til sådan et projekt og er det lige til mht til kodning?

Jeg har flg på hånden...med en km stand på 50000
Vedhæftede filer
w211 dpf2.JPG
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af tømreren »

Jeg er klar over du ønsker svar på et spørgsmål, det kan jeg ikke give dig.

Men jeg undrer mig over hvorfor du vil eftermontere satans værk?
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Alex B J »

Hvorfor er det noget satansværk?
Punkt 1 det fjerner partikler fra den luft du skal indånde.
Punkt 2 ved jeg da godt der er noget vedligeholdelse på det i form af når filtret er fyldt osv...
Iøvrigt er det bare for hygge lidt om bilen at smide det på...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af tømreren »

Af flere årsager:
- det ødelægger den rolige og behagelige motorgang ved acceleration og deacceleration når det regenererer.
- det koster en formue i anskaffelse og medfører udgifter i forbindelse med vedligeholdelse.
- det medfører øget brændstofforbrug under regenerering.
- det tynger motorens effekt.

Men det er jo din sag, hvis du vil 'hygge'.....

Vi andre ville bare ønske vi lovligt kunne smide det på lossepladsen og betale kompensationen på kr. 1.000,- om året.

Held og lykke med projektet og god weekend.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Dvinge »

Mig bekendt så er din bil udstyret standard med filter ?
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Alex B J »

@dvinge
Bilen er født uden ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Alex B J »

@tømreren
Du udstiller det som om bilen skal i nødspor når den regenerere ,jeg har kørt i adskillige biler med pdf og har aldrig bemærket de problemstillinger du hentyder til,dog lidt forhøjet tomgang ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:@tømreren
Du udstiller det som om bilen skal i nødspor når den regenerere ,jeg har kørt i adskillige biler med pdf og har aldrig bemærket de problemstillinger du hentyder til,dog lidt forhøjet tomgang ...
Det er muligt du opfatter mine kommentarer på den måde, men jeg ytrer blot mine erfaringer. Det spurgte du jo ind til.

Det er sådan en OM642 motor opfører sig, når den er udstyret med fuldt funktionsdueligt fabriksmonteret partikelfilter. Dog kører den ikke med højere omdrejninger i tomgang.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af JayZee »

Jeg skal ikke gøre mig klog på det specifikke spørgsmål, men med mit kendskab kan jeg ikke forestille mig at MB ville sende en bil på markedet med så mange "dårligdomme" bare fordi der er monteret et partikel-filter!

Det skulle derfor også undre mig hvis man "blot" skruer et partikel-filter på og "så kører det bare". Minimum en ændring af softwaren, men måske også en anden udstødning mm. :(
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af tømreren »

Hvem har nævnt dårligdomme 'JayZee'!!!???

Jeg oplyser blot man kan mærke bilen kører anderledes når den regenererer og så er det en kendsgerning den bruger mere brændstof når den regenererer, idet den tilfører ekstra brændstof for at hæve temperaturen i filteret for at brænde partiklerne af.

Derudover kan jeg oplyse et originalt partikelfilter til en vogn med OM642 motor, koster omtrent kr. 15.000,-. Jeg er samtidig blevet oplyst, at demonterer man partikelfilteret, vil det øge vognens effekt med omtrent 10 HK!

Det her har INTET at gøre med det er en Mercedes Benz og om hvorvidt de gør det ene eller andet!!!

Men når 'Alex B J' kommenterer mit indlæg med et supplerende spørgsmål, så svarer jeg! Og jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvad andre mener om mit svar. Jeg bringer fakta ind i debatten og egne erfaringer ind i debatten. Og hvis du, 'JayZee', ikke synes de fakta og erfaringer jeg beskriver er negative, så er vi ikke fra samme planet.....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af JayZee »

Rolig nu :shock:

Hvis jeg skal være ligeglad med din mening kan du vel også være ligeglad med min mening :D

Det var dig selv der beskrev "dårligdommene" (ødelægger motorgang, øget forbrug, mindre effekt..)

Jeg siger ikke, at du ikke har oplevet dette, jeg anholder bare at det måske ikke er det GENERELLE indtryk af en OM642 forsynet med PF i forhold til en motor uden PF.

Jo, hvis "man" blot monterer et PF på en motor der er sat op til at køre uden (eller omvendt) så er jeg sikker på at man vil opleve "dårligdomme"!
Jeg er sikker på at de dygtige gutter ved MB har brugt lang tid på at optimere OM642 motoren til at køre MED partikelfilter ligesom de gjorde da de konstruerede motoren til at køre UDEN.

De sætter jo ikke blot PF på og så må kunderne leve med at det "ødelægger motorgang, giver øget forbrug og mindre effekt :o
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af Lars Hansen »

Jeg har kun dårlige erfaringer med at monterer noget der ikke høre til bilen når det drejer sig om afgangssiden af motoren !
Det være sig uoriginale "tun"-udstødninger, filtre og andet gøjl som maskinen ikke er konstrueret til, eller alt andet der kan stoppes på.
Man monterer jo heller ikke katalysator på en bil uden...Ihvertfald Ikke uden at få en shitload af problemer med i købet.

Den der med at effekten stiger hvis man fjerner noget eller monterer noget andet, er ofte på bekostning af moment eller et stærkt øget forbrug, så jeg kunne aldrig drømme om at monterer andet end de dygtige konstruktører har regnet sig frem til fra starten.
Undtagelsen kommer MÅSKE ind, der hvor man kan monterer et udstødningssystem, som er mere holdbart end det originale, men det er normalt kun noget man gør, når man køre i billige biler fra fjernøsten og Sydeuropa og ikke noget ret mange ser som et problem, når man ejer en Mercedes hvor hele systemet vejer 30-40 kilo og er lavet materialer der kan holde.


MVH. Lars H
Mercedes Benz E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Eftermontering af originalt partikelfilter v6cdi/w211

Indlæg af JayZee »

LarsHnasen skrev:Jeg har kun dårlige erfaringer med at monterer noget der ikke høre til bilen når det drejer sig om afgangssiden af motoren !
Det være sig uoriginale "tun"-udstødninger, filtre og andet gøjl som maskinen ikke er konstrueret til, eller alt andet der kan stoppes på.
Man monterer jo heller ikke katalysator på en bil uden...Ihvertfald Ikke uden at få en shitload af problemer med i købet.

Den der med at effekten stiger hvis man fjerner noget eller monterer noget andet, er ofte på bekostning af moment eller et stærkt øget forbrug, så jeg kunne aldrig drømme om at monterer andet end de dygtige konstruktører har regnet sig frem til fra starten.
Undtagelsen kommer MÅSKE ind, der hvor man kan monterer et udstødningssystem, som er mere holdbart end det originale, men det er normalt kun noget man gør, når man køre i billige biler fra fjernøsten og Sydeuropa og ikke noget ret mange ser som et problem, når man ejer en Mercedes hvor hele systemet vejer 30-40 kilo og er lavet materialer der kan holde.


MVH. Lars H
Mercedes Benz E320 cdi 2008
ENIG :D
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar