C220 motorlampe lyser

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mikkelhansen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. jun 2014, 15:48

C220 motorlampe lyser

Indlæg af Mikkelhansen »

Hej allesammen

Jeg var her i går ude og køre i min c220 CDI fra 2009. Den kører helt normalt, herefter popper motor lampen (check engine light) frem i gul farve. Jeg kan ikke præcist fortælle hvornår lampen lyser frem, da jeg pludseligt opdager det, og ikke ved om det er tidspunktet hvor den popper op. Jeg kommer så hjem og slukker bilen uden st tænke over det. I dag kører jeg bilen igen og oplever meget ringe accelerationsevne. Den kan ikke komme over 2000 omdrejninger selv når jeg giver bundgas. Den skifter automatisk ved 2000 omdrejninger også selv når jeg giver bundgas. Jeg har tænkt mig at tage den til mekanikeren ved nærmeste lejlighed, men vil gerne lige høre om der er nogle af jer, som har oplevet dette og måske ved hvad det skyldes og hvad der kan gøres.
Mikkelhansen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. jun 2014, 15:48

Re: C220 motorlampe lyser

Indlæg af Mikkelhansen »

Og lige en anden ting jeg ved ikke om det har noget med ovenstående at gøre, men der kommer en underlig lyd fra bilen når rettet drejes. Men det har den gjort længe nu, så det er nok ikke det
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: C220 motorlampe lyser

Indlæg af tømreren »

Den er i nødprogram.

Kør til Mercedes og få udlæst fejlkoder, herefter kan de formentlig stille diagnose der ligger til grund for miséren.

Hvad angår din underlige lyd ved aktivering af styretøjet, må vi have lidt mere at arbejde med, hvis altså du vil have et bud på hvad den kan skyldes. Er det knirkelyd, summen, knagen eller en helt fjerde lyd?

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Mikkelhansen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. jun 2014, 15:48

Re: C220 motorlampe lyser

Indlæg af Mikkelhansen »

Tak for svaret, det første jeg gør imorgen ee at tage den forbi et vlrksted. Håber ikke det bliver den store regning, og håber ikke selve diagnoSen koster storr:) mht. Mislyd ved rattet, er det en form for summen.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: C220 motorlampe lyser

Indlæg af tømreren »

Måske servopumpen, eller -olien, er slidt og skal skiftes. Lad eventuelt også en mekaniker lytte på det. Held og lykke med det.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar