Partikelfilteret

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Partikelfilteret

Indlæg af TWC »

Hej.

Er der nogen som har erfaring med Dansk Filter Rens. ( http://www.partikelfilterrens.dk )
De skriver at man kan få renset diesel partikel filteret, mens man venter, er der nogen som har fået gjort det? Eller skal der et helt nyt i og hvad koster sådan noget?
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Alex B J »

Normalt plejer de filtre at holde nogle 100000 km før de skal brændes(renses)
Hvad for dig til at tro at det er nødvendigt ?
Man har længe brugt den metode på tungvogns sektoren .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Partikelfilteret

Indlæg af TWC »

Jeg har fået lavet en elektronisk fejlsøgning, tror jeg det hedder og der stod at der var sod i partikel filteret, men har heller ikke fået noget beskeder i bilen, så måske det ikke er så slemt endnu.
Også køre jeg alt for meget i byer og korte ture og alt for lidt på motorvej, skal dog nu om 2 uger en tur til Stockholm, så kan det være det hjælper lidt.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilteret

Indlæg af tømreren »

For det første vil jeg bemærke der altid er sod i partikelfilteret. Naturligvis ikke før bilen har kørt som ny....

Når det er sagt, skal jeg skynde mig at oplyse jeg ikke kender 'Dansk Filter Rens'.

Til gengæld har jeg fået renset mit partikelfilter hos 'MT Filterservice' i Karlslunde. Det tog et par timer fra jeg afleverede, til det var renset og kunne afhentes. Det virkede herefter upåklageligt igen.

Jeg fik renset filteret fordi vognen til sidst regenererede for hver ca. 200 kilometer, imod hver ca. 800 normalt. Men ingen fejlmeldinger eller nødprogram. Hvis disse ting skal forekomme, tror jeg filteret skal være HELT fyldt op.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Partikelfilteret

Indlæg af TWC »

Min bil har også gået i nødprogram nogle gange, men ved ikke om det er pga filteret. Jeg skal måske ikke spekulerer så meget i det. :-) Men ellers mange tak for jeres svar. MT Filterservice' i Karlslunde ligger tættere på mig, så det må blive der jeg kommer, når tiden kommer til en rensning.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Dvinge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jul 2014, 14:50

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Dvinge »

Jeg har så sent som Idag været ved dansk partikelfilter rens med et lastbil filter 20 min og man er afsted igen med et plus90% rent filter. Det tager lige lidt længere med person bilafgifter da de nød til skære top og bund af for rense filter. De svejser det self sammen igen.
Med venlig hilsen

Christian Dvinge
S211 320cdi 2004
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilteret

Indlæg af tømreren »

Dvinge skrev:Det tager lige lidt længere med person bilafgifter da de nød til skære top og bund af for rense filter. De svejser det self sammen igen.
Mon ikke partikelfilteret er det samme på en personbil med OM642 motor som på en varebil med OM642 motor. Hvis jeg har ret, behøver de ikke skære det op. Mit blev renset kemisk uden opskæring.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Alex B J »

De er sikkert ens begge typer
Filter huset skæres op så man kan komme ind og fjerne kernen så den kan bages af i en ovn for at fjerne asken
På en lastbil er kabinettet omkring filtret til åbne så kernen er udtagelig
Jeg har ikke kendskab til kemisk rens ,men der er en grund til man gør det på ovennævnte måde stadig
Filtret på en personbil er ikke til at lukke i uden at svejse kassen
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilteret

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Filter huset skæres op så man kan komme ind og fjerne kernen så den kan bages af i en ovn for at fjerne asken
Og jeg præciserer endnu engang; mit partikelfilter har ikke været skåret op....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Alex B J »

Og jeg præcisere lige at du har fået lavet en kemisk behandling og at din kerne ikke har været bagt af...
Altså to typer af behandling,hvad der er bedst er jo op til folk selv :lol:
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilteret

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Og jeg præcisere lige at du har fået lavet en kemisk behandling og at din kerne ikke har været bagt af...
Altså to typer af behandling,hvad der er bedst er jo op til folk selv :lol:
Fuldstændig korrekt.

Jeg syntes blot din ordlyd pegede i retning af, at du ikke mente der var et alternativ til opskæring og afbrænding.

Hvis jeg tager fejl af din mening med indlægget, skal jeg beklage.

God weekend til alle herinde.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Alex B J »

Ordlyden pegede i ingen retning og jeg ved heller ikke hvilken behandling som er bedst da der jo hele tiden sker udvikling på det område....
:wink:
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilteret

Indlæg af tømreren »

Alt iorden :wink:

Jeg synes blot det er fantastisk smart den måde de udfører rensningen på hos 'MT Filterservice'; af med filteret, ind i vaskemaskinen, ud med det og genmonter. Det kan ikke være meget nemmere.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilteret

Indlæg af Alex B J »

Det er helt sikkert en smart måde,men der vil sikkert altid være for og imod mht hvad er bedst...
Spm er måske også hvilken løsning som er dyrest at få udført..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar