Udskiftning af GPS / CD enhed (COMAND 2.0) men til hvilken?

Alt vedrørende teknik
Besvar
J-Lo
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. jun 2015, 14:33

Udskiftning af GPS / CD enhed (COMAND 2.0) men til hvilken?

Indlæg af J-Lo »

Hej alle. Har en "COMAND 2.0 HIGH-LINE NAVIGATION UNIT" i min C320 W203. Den er lidt træt efterhånden, virker perfekt, men synes efterhånden den trænger til at blive udskiftet med noget nyere og mere up to date. (Jeg her nedestående model)

Billede

Der findes efterhånden en række forskellige modeller som passer til min W203, jeg er dog meget i tvivl om hvilken en jeg skal investere i. Er der nogen her der har erfaring med udskiftning af deres "Navigation unit"?

Eksempler:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... i&_sacat=0
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Udskiftning af GPS / CD enhed (COMAND 2.0) men til hvilk

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg ville tænke lidt over om det ikke var en ide at vente til der er kommet mere klarhed over hvornår / hvis Danmarks Radio dropper FM radio og udelukkende sender DAB radio.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Udskiftning af GPS / CD enhed (COMAND 2.0) men til hvilk

Indlæg af Lars Hansen »

Arhhh SLKkompressor....

Roooolig nu !!!

Hvis DR dropper FM og går over til DAB (hvilket faktisk vil være en overraskelse fordi DAB er ved at blive overhalet indenom af andre og mere tidsvarende formater) går der ihvertfald en del år med overgangs ordning, hvor FM fortsætter en rum tid endnu.
Og har man et af de nyere systemer, er chancen for at det er forberedt eller original monteret med det nyeste indenfor radio, ganske stor. Ellers er der altid mulighed for udbygning med en modtagerenhed der kan betjenes fra hovedenheden og som sluttes til AUX-indgangen og/eller mulighed for software-opdatering med de nyeste modtagerformater.

Bottom line: Inden DR beslutter sig for at endligt at udfase FM-sending, er både bil og ny NAVI-enhed garanteret forældet og så har ventetiden været forgæves, så spring ud i det og køb en DYNAVIN som specifikt passer til en W203 og som har online adgang, TV, DVD/Blu-ray flere lager muligheder og LANGT bedre NAVI, grafik og forstærkere og endda sælges til en brøkdel af prisen for den originale Mercedes-enhed.


MVH. Lars H
2008 Mercedes TE320 cdi
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Udskiftning af GPS / CD enhed (COMAND 2.0) men til hvilk

Indlæg af Alex B J »

Her er en fin link vedr opgradering til et orginalt 2,5 anlæg...
http://www.mbclub.co.uk/forums/electron ... 2-5-a.html
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar