Defekte gløderør efter service

Alt vedrørende teknik
Besvar
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Defekte gløderør efter service

Indlæg af Peter BJ »

Hej

Før bilen kom til service, var der ikke noget galt, men første gang jeg starter bilen efter service hos MB, lyser forvarmerlampen i 1 minut efter start = defekte gløderør/ledninger/relæ/?. Den gør det nu ved hver start.

Hvad er sandsynligheden for at de lige præcis går i stykker under/efter service?

Kan mekanikeren (eller 'teknikeren' som MB kalder dem), være kommet til at gøre noget der afføder denne fejl?
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Defekte gløderør efter service

Indlæg af Alex B J »

Muligheden for at det er en tilfældighed at det vælger at stå af lige efter du har været hos mb er jo tilstede og jo ikke umuligt.
Alternativt kan det være en hætte som der er dårlig forbindelse i eller en defekt ledning...
Men det er jo lidt svært at spå om det er tilfældigt eller hvad..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Defekte gløderør efter service

Indlæg af JTC »

Har selv oplevet at en bil skulle havde et A service, med olieskift og hvad der nu høre til. Ingen fejlkoder eller lign, da den var på værkstedet.. Ved afleveringen, begyndte glødelampen også at lyse og et gløderør var gået.. Rent og skær tilfælde og der var heller ikke noget problem i det med kunden eller noget. Så det kan altså ske
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Defekte gløderør efter service

Indlæg af Peter BJ »

JTC skrev:Har selv oplevet at en bil skulle havde et A service, med olieskift og hvad der nu høre til. Ingen fejlkoder eller lign, da den var på værkstedet.. Ved afleveringen, begyndte glødelampen også at lyse og et gløderør var gået.. Rent og skær tilfælde og der var heller ikke noget problem i det med kunden eller noget. Så det kan altså ske
OK ☺ Takker for svarene. Er helt med på at selvfølgelig kan det ske, men håbede på noget ala; "når mekanikeren skal checke xxxx så sker det jævnligt at han rammer yyyy, så zzzz går løs" Jeg må nok til lommerne igen... :roll:
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Besvar