'Klonk' lyde fra forvognen.

Alt vedrørende teknik
Besvar
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

'Klonk' lyde fra forvognen.

Indlæg af tømreren »

Hej i forummet

Jeg skiftede for en uge siden undervogn på min 'Vito'.

Fjedre bagpå.

Fjedre, støddæmpere, tårnlejer, stræberarme, komplette bærearme, samt styrekugler foran.

Desværre har den stadig 'klonk' lyde ved kørsel på ujævn vej, kørsel skråt op over kantstensopkørsel til fortov, ved sving med stort styrudslag ved lav hastighed m.m.

Jeg tænkte ikke over, jeg i samme ombæring burde have skiftet gummibøsningerne der holder omkring krængningsstabilisatoren.

Så nu spørger jeg Jer kloge 'med-brugere' af forummet; har nogen af Jer erfaringer med, at slidte bøsninger omkring krængningsstabilisatoren kan medføre 'klonk' lyde der minder meget om lyden af slidte stræberarms befæstigelser?

Vognen har kørt 240.000 km.

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: 'Klonk' lyde fra forvognen.

Indlæg af Alex B J »

Hvorfor skifter du ikke bare de bøsninger uanset hvad,jeg har hørt stabilisator banke på pga døde bøsninger,godt nok ikke på mb.
Men set i baglyset burde du selvfølgelig have skiftet dem sammen med det andet du skiftede ud...Selvfølgelig kan det jo ikke afvises at nogle af de nyindkøbte stumper er defekte
Men nu er du jo tømrer :wink:
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: 'Klonk' lyde fra forvognen.

Indlæg af tømreren »

Naturligvis bliver de skiftet. De Er allerede købt ind.

Men når jeg spørger herinde, er det jo for at høre om der måtte være andet jeg skal være opmærksom på. Nogle brugere herinde, reparerer trods alt lidt mere biler end jeg gør.

Og ja, nu er jeg jo tømrer. Netop derfor hører, ser og mærker jeg alt der ikke er iorden!!! :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar