W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
: 29. jul 2015, 15:49
Hej
Er ny i dette forum, så bær over mig hvis der stilles noob spørgsmål
Jeg er indehaver af en årg 2004 E280 w211 med 473.000 km på tælleren. Indenfor de sidste 3 måneder er min bil også begyndt at lave disse rystelse/hakker ved kold motor.
Jeg kan starte den uden problemer
Når den har fået 3-4 "streger" på temperaturmåleren hopper bilen ved ca 12-1300 omdr.
Når jeg slipper gaspedalen er der intet.
Jeg kan ikke give gas, så den kommer over de omdrejninger, da det virker som om at bilen så vil sætte ud.
Med lidt forsigtig kørsel kan jeg komme op i andet gear.
Når den så når sin driftstemperatur, opfører bilen sig normal igen og jeg kan fortsætte uden problemer.
Følgende er der lavet: Renset partikkefilter så den nu er på 0%. Skyllet gearkasse og nyt olie.
Mercedes i Søborg har haft den inde og set på den 1 dag. De har tjekket følgende: B60 føler, Nyt batteri, temperaturføler før katalysator, alle drosselspjæld er kontrolleret.
De ville gerne bruge endnu en dag på at se på den, men med de timepriser de havde blev det ikke til mere, (skulle dog kun betale for 2 timer, da de ikke kunne finde fejlen)
Ved ikke om det er en ny converter der skal til?
Har kigget meget på sådan en Lindemann kur, er der nogen som har erfaringer med det??
Er ny i dette forum, så bær over mig hvis der stilles noob spørgsmål

Jeg er indehaver af en årg 2004 E280 w211 med 473.000 km på tælleren. Indenfor de sidste 3 måneder er min bil også begyndt at lave disse rystelse/hakker ved kold motor.
Jeg kan starte den uden problemer
Når den har fået 3-4 "streger" på temperaturmåleren hopper bilen ved ca 12-1300 omdr.
Når jeg slipper gaspedalen er der intet.
Jeg kan ikke give gas, så den kommer over de omdrejninger, da det virker som om at bilen så vil sætte ud.
Med lidt forsigtig kørsel kan jeg komme op i andet gear.
Når den så når sin driftstemperatur, opfører bilen sig normal igen og jeg kan fortsætte uden problemer.
Følgende er der lavet: Renset partikkefilter så den nu er på 0%. Skyllet gearkasse og nyt olie.
Mercedes i Søborg har haft den inde og set på den 1 dag. De har tjekket følgende: B60 føler, Nyt batteri, temperaturføler før katalysator, alle drosselspjæld er kontrolleret.
De ville gerne bruge endnu en dag på at se på den, men med de timepriser de havde blev det ikke til mere, (skulle dog kun betale for 2 timer, da de ikke kunne finde fejlen)
Ved ikke om det er en ny converter der skal til?
Har kigget meget på sådan en Lindemann kur, er der nogen som har erfaringer med det??