Side 1 af 1
dyse der bliver utæt
: 28. aug 2015, 20:27
af leonj
hejsa jeg har en 220 cdi og et meget træls problem der er en dyse der bliver ved med og blive utæt i flammeskiven det er nr 3
jeg har skifte den 3 gange og nu er den gal igen jeg har renset det hele hver gang med en Flat Fræser og spændt med moment nøgle
kan den være slidt så dysen ikke kan komme helt i bund ?
mvh leon
Re: dyse der bliver utæt
: 29. aug 2015, 21:05
af Bent Laursen
Hej Jeg tror dit problem er at hullet til 6mm bolt er fylt med sod . Bolten skal være ny og spændes 0,7 kg og 90 grader
Hilsen Bent
Re: dyse der bliver utæt
: 31. aug 2015, 09:11
af JTC
Sliper du dyse sædet, eller planfræser du det? og hvad med dysen? sliper du også den?
Re: dyse der bliver utæt
: 1. sep 2015, 19:59
af leonj
ja jeg har brugt den fræser til og rense i dysse sædet og dyssen var ny og bolt hul er renset op med en gevind tap
Re: dyse der bliver utæt
: 2. sep 2015, 09:46
af JTC
Hmm, og strækbolten er skiftet og spændt efter det forskrevet?
Re: dyse der bliver utæt
: 5. sep 2015, 23:21
af leonj
ja det er den kan jeg lægge to flammeskiver i
Re: dyse der bliver utæt
: 6. sep 2015, 15:48
af oej
Havde en W210 220 cdi for nogen år siden, Hvor jeg havde samme problem, Sædet var blevet fræset og derved var pakningen nok blevet for tynd.
Udskiftet den selv et par gange med den originale og den blev utæt gang efter gang.
Talte med den lokale Mercedes Reparatør omkring Århus (ikke Hessel) Og han havde været ved Bosch (diesel værksted) og kiggede på forskellige flammeskiver
Og dem som passer til Kia (ved ikke hviken Kia præcis der var tale) Lignede meget dem til Mb.
Dog var de ikke med de 3 punkter som originale er. Men samme diameter og en lille smule tykkere. Ved at den ikke har de 3 punkter, Men går helt ind til dysen "pakker"
de over et større område.
Så det passede når man havde fræst sædet.
Jeg fik ompakket alle mine dyser og kørte med det de sidste 3 år (cirka 120-130 TKM) jeg havde bilen, og havde jeg ikke nogen utæthed overhovedet.
Oej
Re: dyse der bliver utæt
: 6. sep 2015, 18:53
af JTC
Selv om man fræser dysesædet, så kommer dysen bare det stykke længere ned.. Det ændre ikke på det tryk den ville blive spændt ned med.
Så det kan ikke være der hvor fejlen ligger.
Jeg er lidt henne i at det ikke er blevet fræset ordentligt ned (undgå hakker fra fræsejernet, det skal være helt jævnt), eller renset ordenligt efter eller at bolthullet til strækbolten er fyldt med sod.
Kan virkelig ikke se hvad ellers det skulle være
Re: dyse der bliver utæt
: 7. sep 2015, 20:14
af BWJ
Oej har ret, det er ikke for sjov at flammeskiver findes i flere tykkelser.
Re: dyse der bliver utæt
: 8. sep 2015, 08:35
af JTC
Lige får at slå det fast.
Mercedes sælger kun en tykkelse i flammeskive (part nummer 6110170060)
Nettop af den oversag at dyse beslagets kontruktion, kompensere selvfølgelig for det man fræser af, mercedes har trods alt tænkt over tingende
Lad os lege med tanken om at der var forskellige tykkelser i flammeskiven. Hvordan skulle man lige finde hvilken tykkelse man skulle bruge??
Skulle man så prøve sig frem og se om den var tæt og ellers planfræse den ved hvert forsøg, det ville jo være gak gak
Men som jeg skrev tidligere, så er det ikke for at træde dig over tærene med dit arbejde.. tror desværre bare at det er der fejlen ligger
Ellers skulle det være en defekt dyse.. det er bare ikke så normalt.
Du kan eventuelt prøve at bytte om på 2 dyser og se om fejlen følger dysen
Re: dyse der bliver utæt
: 8. sep 2015, 11:11
af leonj
hej jeg har jo købt en ny dyse til den da jeg skifte den sidste gang de andre 3 fejler ikke noget men jeg piller den op her i weekenden også tager jeg og prøver engang mere hilsen leon
Re: dyse der bliver utæt
: 8. sep 2015, 13:32
af JTC
Selv om den er ny, kan der godt være fejl i.. Så prøv da engang at bytte rundt på dem når det.
Og ellers så være helt sikker på at planfræsningen er fuldstændig jævn og metalet er helt blankt.
Massere af dysefedt og ellers nye kopperskiver og strækbolte som spændes med det rigtige moment
