Dækstøj C-klasse årgang 2015

Alt vedrørende teknik
Besvar
Tommy and
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:58

Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Tommy and »

Har købt min første MB her i august. En ny C200 (benzin), stc. Aut. Har dog konstateret megen støj ved kørsel, en mere eller mindre konstant hul rumlende lyd, som ifølge MB kommer fra hjul/dæk. Støjen varierer efter underlaget, men er der også på helt nyt asfalt. Kan samtidig mærke vibrationer i rat og speeder, når det er værst. Min MB har AMG eksteriør med org 18 tommer hjul med Continental-dæk. Har klaget til MB, men uden held, dækkene er jo godkendte. Er der nogen i Forum som har lignende oplevelser, eller løsning på problemet.

PS Har i øvrigt også konstateret vindstøj fra forruden, som omtalt i andet indlæg. Ellers en kanon fed bil
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Lars Hansen »

De dæk du køre på, er det "Run-Flat" eller almindelige standard dæk ?

BMW leverer flere af deres biler med "Run-Flat"-dæk og der er mere støjende og føles ofte som om de ryster lidt mere end almindelige dæk. Jeg ved ikke om Mercedes også bruger den teknologi, men hvis det er tilfældet, kan det sagtens være der hunden ligger begravet.

I øvrigt er det nok ikke Mercedes du skal gå til, hvis du oplever problemer med dæk støj på en helt ny bil.
Gå til en gammel erfaren og gerne uafhængig dæk mand.
Han vil garanteret kunne fortælle hvad dit nøjagtige problem består i, samt fortælle dig hvad han ville gøre for at løse problemet. Du får ikke Mercedes til at lave ret meget hvis ikke dækkene er direkte fejlbehæftede og den løsning som den gamle dækmand foreslår, laver han garanteret en del billigere end Mercedes gør det...Get the picture ?

Vindstøj fra forruden er, her i Sverige, et kendt problem på den nye C-klasse og nogen gange har Mercedes taget ruden ud og sat den i igen, hvilket har afhjulpet problemet. En dygtig rudemand eller pladesmed kan, ved at føle og se på ruden, se om det er noget der kan gøres noget ved, eller om det er konstruktionen der er problemet og det vil jeg ikke et øjeblik tøve med at gå til forhandleren med. Det er en Mercedes og der kan man godt forvente noget ekstra og vindstøj er, så længe det ikke er med 200 km/t, men ved almindelig landevejs hastighed, ikke noget man bare skal tage liggende ned.


MVH.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Morphy
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14. jan 2019, 10:34

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Morphy »

Hey Tommy.

Fandt du ud af hvad der var galt?

Har samme problem som dig.

Pft

Thomas
Tommy and
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:58

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Tommy and »

Hej Thomas

Jeg skiftede efterfølgende til Michelin, og siden har der ikke været noget. Har så netop haft bilen til service tirsdag før påske, hvor de måtte skifte dækkene på baghjulene. De har så igen sat Continental på, men eftersom dækmønstret er blevet ændret siden 2015, er der kun en meget svag "rumlende" lyd, som jeg tror forsvinder når dækkene er kørt til.

Tommy
Morphy
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14. jan 2019, 10:34

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Morphy »

Ok lyder godt Tommy :)

Vi havde Mercedes med ud og køre i vores bil, og det er altså et generelt problem som Mercedes anerkender. Man lægger mere mærke til støj udefra fordi de nye biler larmer mindre.

D.d. havde vi en diagnose tekniker med ud at køre , og de sagde med det samme at det er dækstøj. Jeg svarede så retur, om vi kunne prøve en model magen til som de havde stående som demo, og det gjorde vi så. Vi kørte på præcis den samme strækning, og lyden var også på den anden vogn.

Synes bare at det er vildt at man skal have så meget støj på så dyr en bil. ?

De snakkede så om at man kan få vognen undervogns behandlet fra Dinitrol, som også har noget lydisolerende rustbeskyttelse. Er der nogen som har erfaring med dette?

Hvad hedder dine dæk præcist? Og hvad er dine dæk størrelser? :)

Tak for svar og god aften.

Thomas
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af BWJ »

Er det ikke selvmodsigende, citat:"de nye biler larmer mindre." eller skal det forstås sådan, at motorstøjen ikke kan overdøve andre lyde mere ?? :lol: :lol:

Støjen bliver garanteret mindre med tiden (nedsat hørelse) :lol: 8)
Senest rettet af BWJ 25. apr 2019, 20:21, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Morphy
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14. jan 2019, 10:34

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Morphy »

:)
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Eje2970 »

Ang. undervognsbehandling skulle dæmpe dækstøjen. Den lille forskel tror jeg ikke du kan høre. Det lille lette lag matriale der bliver påført dvs plader vil sikkert kunne dæmpe lidt i det øvre frekvensområde men intet i bunden, lave frekvenser. Har selv fået undervognsbehandlet flere af mine biler og har IKKE kunne høre nogen forskel.

Nej du finde et dæk der ikke støjer så meget. Continental er kendt for at støje meget for nogle år siden, Og pas på nogle dæk er OK første år men næste år støjer de markant mere. Så ud og google efter gode dæk erfaringer.

Mine dæk er hankook ventus prime 3/2 men kun i cykelhjul størrelse (205) og de er helt fine mht. støj.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Morphy
Indlæg: 35
Tilmeldt: 14. jan 2019, 10:34

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af Morphy »

Tak for input :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Dækstøj C-klasse årgang 2015

Indlæg af BWJ »

Eje2970 skrev: 26. apr 2019, 10:25 Ang. undervognsbehandling skulle dæmpe dækstøjen. Den lille forskel tror jeg ikke du kan høre. Det lille lette lag matriale der bliver påført dvs plader vil sikkert kunne dæmpe lidt i det øvre frekvensområde men intet i bunden, lave frekvenser. Har selv fået undervognsbehandlet flere af mine biler og har IKKE kunne høre nogen forskel.

Nej du finde et dæk der ikke støjer så meget. Continental er kendt for at støje meget for nogle år siden, Og pas på nogle dæk er OK første år men næste år støjer de markant mere. Så ud og google efter gode dæk erfaringer.

Mine dæk er hankook ventus prime 3/2 men kun i cykelhjul størrelse (205) og de er helt fine mht. støj.
Gummi/Bitumen belægninger dæmper kun lavfrekvente lyde :idea:
ZOOM ZOOM.
Besvar