Problem med start/stop funktion

Alt vedrørende teknik
Besvar
Hulle
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jun 2015, 21:06

Problem med start/stop funktion

Indlæg af Hulle »

Hej alle

Er der nogle der ved noget om start/stop funktion. Jeg har en MB 212. Den vil ikke lyse grønt i start/stop funktionen, og jeg har skiftet begge batterier men det har ikke hjulpet. Og HOLD virker heller ikke, hænger det sammen?
Hulle
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af ThomasDK »

Hej Hulle

Du skriver kun om kontrollampen, ikke om start/stop ikke virker. Det er nemlig interessant.
For lige at vende dit problem på hovedet, er det måske lykkedes for dig at have en bil hvor man har deaktiveret start/stop funktionen?
I så fald vil en masse lytte lykkeligt med hvis du finder "fejlen", jeg selv ligeså. Overvejer skifte til nyere 212 når 213 kommer på gaden.

Er jeg i ret spor med ovenstående, så vil jeg nævne at:
* Har jeg læst amerikanske rygter om, at et utillity batteri bag i bilen kan hvis det er defekt eller bevidst ødelagt udkobler funktionen. Ej bekræftet.
* Derudover har jeg læst om ITC-Technologie i Sweitz, som kan udkoble start/stop via OBD, samt reetablere det igen. Måske det kan gøres i Danmark?
http://www.itc-technologie.ch/deaktivie ... -funktion/

Så det kan jo derfor være du har en bil hvor den tidligere ejer har fundet en måde. Et skud i tågen, har du spurgt den tidligere ejer om det er gjort bevidst?

Alle:
Er spændt på kommentarer til ovenstående.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af tømreren »

Nu har min kommentar ikke direkte relation til 'Hulle's problemstilling, men jeg tillader mig alligevel at bemærke, at de fleste autoelektrikere og de firmaer der udfører elektronisk motoroptimering, uden problemer kan fjerne 'start/stop' funktionen, sætte 'EGR', partikelfilter osv. ud af drift. Ligesom de kan fjerne selealarm og alle de andre fuldstændig vanvittige installationer der skal monteres ved lov.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af SLKkompressor »

Måske har MB hørt budskabet om at nogle ønsker at kunne afbryde ECO start-stop-funktionen. På vores nye W 205 kan automatist stop-start vælges fra ved tryk på en knap. Det er en benziner og vi har vænnet os til stilheden når vi holder for rødt.
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af TWC »

Til jer som har en bil med ECO start-stop-funktionen er det ikke irriterende at evt. holde i en kø, hvor der hele tiden bliver kørt langsomt og skal stoppe mange gange, er det virkelig godt for motoren, at den skal slukkes og startes hele tiden i en kø.? Bare noget jeg har spekuleret over. ;-)
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af tømreren »

TWC skrev:Til jer som har en bil med ECO start-stop-funktionen er det ikke irriterende at evt. holde i en kø, hvor der hele tiden bliver kørt langsomt og skal stoppe mange gange, er det virkelig godt for motoren, at den skal slukkes og startes hele tiden i en kø.? Bare noget jeg har spekuleret over. ;-)
Uanset hvad producenterne udtaler og lover, kan det UMULIGT være sundt for hverken relæer, startermotor, motor eller nogle af de andre dele og komponenter der bliver deaktiveret samt aktiveret hver gang motoren stopper og starter!!

Derudover er det til at blive vanvittig over i et lyssignal at holde bag ved en bil med start/stop funktion hvor denne er aktiveret. Disse biler kører ALDRIG når signalet skifter til grønt!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Henke_l1234
Indlæg: 7
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:18

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af Henke_l1234 »

Jeg har en e200 fra 2013.
Man kan frakoble start / stop ved at trykke på en knap.
Hvis der er mange lyskryds er det absolut en fordel
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Problem med start/stop funktion

Indlæg af oej »

Har kørt med start/stop i et par år. Og er rigtig glad for systemet. Man bliver hurtig vandt til stilheden når man holder stille. og synes egentlig støjen i tomgang er generende når man køre i andre biler uden start/stop.
At man er langsommere i igangsætning er ikke korrekt, Det kan jeg slet ikke genkende. Bilen springer lige igang når man slipper bremser. Og så slipper man bare bremser 1 sekund før normalt.
Selvfølgelig vil Mercedes ikke slå systemet fra. Det vil selvfølgelig ændre normer for brændstopforbrug (øget vægt/grøn ejerafgift)
og selvfølgelig også et forsøg på at nedbringe C02 udledningen. (godt for naturen og luften)

Køre man i langsom kø, kobler man det da bare ud på kontakten. Mht til holdbarheden, er både batteri og starter stærkere end uden start/stop.

Hvis din bilen lyser gult hele tiden, Er der fejl på systemer. På med en star tester.
Besvar