Side 1 af 1

boring af huller i W203 ved rustbeskyttelse!

: 16. sep 2015, 14:07
af ohj38
hej
jeg har købt en total rustfri w203 i Sydtyskland med meget lavt km.tal,denne vil jeg gerne have Dinitrol behandlet inden vinter.
Kva mine tidligere erfaringer hvor der bliver boret huller der efterfølgende bobler og ruster ønsker jeg ikke der bliver boret huller i bilen.
Nogen der har erfaringer med dette ?, nogen der ved om det overhovedet er nødvendigt at bore huller i en W 203 for rustbehandling?
venligst
OHJ 38

Re: boring af huller i W203 ved rustbeskyttelse!

: 16. sep 2015, 15:01
af oej
Der er nogle Dinitrol steder som tilbyder at lave "borefri" undervognsbehandling. Men du skal nok ringe lidt rundt.
De steder som tilbyder dette er typisk lidt dyre end de andre steder, Da der går noget ekstra tid når bilen skal skilles ad frem for at bore.

Men synes selv, at det er pengene værd at undgå borehuller. Ved ikke hvor du kommer fra i landet. Men i Aarhus gør de det ihvertfald "borefri"

Re: boring af huller i W203 ved rustbeskyttelse!

: 16. sep 2015, 21:59
af Lars Hansen
Der er DINITROL-centre der reklamerer med behandling indefra, således at der ikke bores huller som er udsat for vejr og vind overhovedet.
Det er da værd at overveje hvis du er bange for rustangreb, som jo nok kommer uanset hvor meget "bej" du får pumpet ind i bilen.

Min S211 fra 2008 bobler lystigt flere steder og jeg tvivler på at DINITROL eller anden rustbeskyttelse, selv fra start, havde betydet noget som helst.
Man kan sinke rust processen, men man kan ikke forhindre den, undtaget hvis man splitter det hele ad og galvaniserer hele bilen.


MVH.